Bitterfitta.nu.. :)

De verkligen spöregnar ute.. Känns som en trist söndag, fast de är tisdag.. Har stora funderingar över va ja ska göra idag, vet att ja skulle behöva ta tag i hemmet, men varför egentligen.. Varför är de oftast bara vi tjejer som tycker att de är stökigt och behöver fixas hemma? Ibland önska ja att herrn i huset hjälpte mig lite mer utan att ja behövde fråga.. För hur ska de annars bli när man går där me ett barn och jobbar heltid, och ska tvätta diska laga mat och städa? Hur orkar man de? Stor eloge till alla som orkar, till exempel en av mina bättre vänner, fixar allt själv, hon är verkligen värd en stor Eloge! Nu menar ja inte att min sambo inte gör nått, men ni förstår säkert hur ja menar, ibland önskar ja att ja bara kunde släppa sakerna och slappna av på samma sätt, och inse att de inte gör nått om man inte diskar idag..eller imorn.. Eller är de så att man gör de för att man tycker de blir bäst gjort då? Ibland så förstår ja inte riktigt hur huvudet funkar.. Men ibland kan ja bara bli så uppgiven över alla saker som är överallt, och de blir och bli ett stressmoment, och så rullar de på i någon slags ond cirkel, och då vet ja att de tillslut slutar me att ja skäller på min sambo eller bara sätter mig och gråter.. Är de inte typiskt tjejigt så säg..

Har en massa kort på kameran som ja skulle behöva lägga in och fixa med oxå, lägga upp lite på FB, och beställa några för framkallning..

Min sambo satt häromdagen och rita kök på IKEA.se bara för skojs skull, men resultatet blev väldigt bra! och de skulle vara supersnyggt, men en sak i taget.. 

Idag ska vi åka och kolla på bebis som de ser ut just nu, ska bli kul, hans vänner fick barn, förra veckan tror ja de var.. eller ja en och en halv vecka sen.. Så de blir spännande, fast de är farligt och åka och titta på Bebisar, då man själv också vill ha, fast för min del är de nog ingen fara än iaf, så ja kan ju ta de lugnt, och ibland tyvärr... Nej men ja är så kluven i den där barnfrågan, de går lixsom upp och ner, vissa gånger känner ja bara aldrig, men vissa gånger så vill ja ha på engång.. men de är väl så de är iaf..

Hans son kom ju igår, och de är så himla roligt när han är på sånt där toppenhumör som han faktiskt kan vara, och när vi var och plocka svamp, så skulle han hålla i handen och bara är sådär gullig..

Sitter och lyssnar på youtube.com på Natalie Gauci, mycket bra säger ja bara, hon var me i Australian Idol för nått år sedan, och lyssnar på hennes version av Crazy ganska ofta.. Lägger till de till min bra lista.. :)

Nej, ja antar att ja inte kan sitta här hela dagen tyvärr, men ja lär nog göra nån nytta idag iaf.. Städa? vi får se helt enkelt..

Mia.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

KLart vi ska ta en fika snart...när kan du? Kram

2009-08-18 @ 20:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0