Gummistövlar och gula kantareller..

Oj, idag hade ja en miljon me saker o skriva om.. men nu när ja sitter här helt borta.. haha..

Visst är de jättekul när man får tillbaka mobilen efter att ha varit på lagning och efter fyra(!) dagar händer exakt samma sak som innan lagningen, den hakar upp sig och dör.. J**la mobil.. Så lagom frusterande, och idag när ja skulle åka och lämna tillbaka den, för denna gång är de reklamation som gäller, ja gillar den ju verkligen, men behöver en mobil ja kan lita på och som fungerar utan att dö när ja pratar me andra.. vore ju trevligt, speciellt när mobilhelvete kosta mig 3000 spänn.. då förväntar ja mig att de ska funka! Felfritt! Men iaf, man kan inte få allt har ja förstått.. Ja åker iaf till blge och ska lämna tillbaka den, lagom glad idag, och när ja kommer fram till disken så är killen bakom en riktig servicemänniska och då menar ja inte nån smörig typ, utan verkligen ett riktigt leende och trevlig och tillmötesgående.. Vilket förstör mitt inplanerade javillhaennymobilnupåengång! humör, ivlket raserar totalt.. Men besviken dock när ja går därifrån över att ja lär vänta igen och inte få en ny direkt.. Men men.. han var iaf väldigt trevlig, och förstod precis hur ja mena, och de var dessutom andra exemplaret av samma telefon som lämnades in idag.. den mobilen är verkligen asbra, verkligen.. NOT!
Men de slutade iaf me att ja verkligen hoppas att ja får en ny fungerande och slipper krångla.. den som ja prova var dock inte så enkel och skicka sms med.. suck.. Men ja behöver ju inte bestämma mig nu tack och lov..

Passade även på att inhandla mig skorpar nr 7 eller 8 iår.. Fast de är väl ändå inte så många, ja älskar ju skor, och ja gillar verkligen att lägga pengar på snygga eller bekväma skor, ja älskar skor helt enkelt, men ja HATAR verkligen att lägga ner pengar på välbehövliga skor, som skoterkänger, vinterskor och arbetsdojjor, och även dessa som ja köpte idag, gummistövlar! Väldigt välbehövligt då ja inte har ägt ett par sen ja var 14 tror ja.. och vi bor ju i ett jätteregningt land, så de är jättedumt och inte ha några, men de är väl inte de ja helst ville ha, men behövde de påengång då de var svampplockning som gällde på eftermiddagen.. :) Så de blev ett par fula blå med vita streck.. ja suck.. Men ja har ett par iaf...

Begav oss ut i skogen vi fyra idag för att leta efter kantareller, och samtidigt få ut lite energi av sonen som kom idag och naturligtvis för att han ska få göra nått kul, och min sambo är verkligen en svamphund.. Mycket bra, synd att han tycker de är skittråkigt och rensa så ja får göra de själv, men vi hitta svamp iaf..  Kan inte säga exakt hur mycket men tippar på ett kilo.. eller två liter.. Jaja kvittar egentligen.. Sen när ja kom hem så hade ja lite husmorskänsla i mig så ja plockade vinbär från buskarna och blåbär från vår andra gård, och gjorde blåbärssylt, vilket blev lite söt, men första gången, och gjorde mig ett försök på att göra vinbärssaft, vilket ja tror lyckades me, hade dock ingen sil, men kan tala om att kaffefilter funkar kanoners :) ja prova.. :) Tog fram mitt smarta jag.. :) Ska nog bege mig ut i skogen lite mer nu när ja har egna gummistövlar, väl investerade pengar, och nu när de blir lite mindre jobb, de blir ju lite lugnare, så då måste ja ju göra nått, kan inte fika bort dagarna, de funkar inte för ekonomin, och ska vi dessutom till paris, vilket vi får se hur de blir, men ja hoppas, så behövs de spara pengar.. Tro mig ja försöker.. En vän ger mig ett förslag på msn nu, men de känns inte hundra och få pengar av en vän sådär, men tanken är ju bra :)

Hmm de var en sak till ja tänkte ta upp.. men ja tror de får räcka nu, för ja är alldeles för trött för och minnas, men ja är ju ledig imorn så då kommer de kanske ett nytt inlägg, vem vet..

Just nu är ja galet kär i min sambo iaf, och massa rosa moln, ha sug på den ni! :)

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0