Vår snart..? :)

Ännu en dag på jobbet.. skönt att vara ledig imorn, känns så bra att ja har fått så himla många timmar att ja inte behöver tänka på något mer jobb, och jaga hela tiden.. känns toppen!! gick även in på okq8 idag och fyllde i en ansökan om deras kort, så ja kan få lite tillbaka på när ja tankar där, iome att stationen ligger mitt emot konsum typ.. och ja så sällan tankar på Statoil nuförtiden..

Blir inte o inhandla någon jord imorn, då ja inte har någon bil.. så de blir himla svårt och ta sig någonstans.. tyvärr.. men vi ska in o handla efter herrn slutat jobba, så då får ja väl köpa de då.. då finns de ju iaf hemma..

Har precis ätit glass, och varvat ner efter jobbet, då ja sov så himla länge idag, så blir de ju inte att ja är så trött nu heller, även om ja borde, och ja vill inte direkt vända så mycket på dygnet, för rätt som de är så ska ja upp sådär tidigt igen..

R visade mig just några hus på hemnet, och nu bara längtar ja verkligen till våren så ja kan plantera och greja på gården, längtar massa.. och i stort sett så är de ju bara få se.. två o en halv månad kvar i princip! :) de är ju inte så himla långt, få se om mina gröna händer me tomater och dylikt funkar lika bra här borta, eller om de bara var solen och läget därborta i lägenheten.. ska försöka få lite jordgubbar av mamma oxå, som vi kanske kan ha på ett lämpligt ställe :) och så ska de renas lite och greja, hoppas på att de går o få lite mer gräsmatta, och lite mer gård av de hela, för på den vänstra sidan av huset är de mycket snår.. och finns lite på den östra sidan oxå, får se vad som går och göra.. :) tunna ur rabarberna lite.. så R här har du lite om växter och sånt.. :) du som ville att ja skulle bredda mitt utbud.. :) har massa krukor som ska fyllas me penséer och sen lite Tagetes, som är en av de bästa blommor ja vet.. lite murgröna och sånt, murgrönorna lever fortfarande från i sommras, och förra sommaren, så de känns bra.. ser verkligen framemot och hoppas verkligen att allt blir någelunda som ja tänkt mig, i mitt huvud vet ja redan var jordgubbarna ska vara.. :) Snart så får ja fixa o dona igen, som ja faktiskt trivs himla bra me o göra, när de gäller växter och sånt iaf :)

Nej nu ska ja hämta tvätten från torktummlaren och sen är de sängen som gäller imorn, få se om R kommer förbi imorn på lite fika..

Va ja längtar till våren nu då..

Mia.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Öj har du gröna fingrar, det hade jag faktiskt inte en anning om.. Men åh så trevligt då har du jobb med min tomt i sommar också :P

2009-02-04 @ 23:57:26
URL: http://rebekkaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0