Vill bara förtydliga en sak..

Hämtade lite info från Wikipedia.se:

Mobbning handlar ofta om att skaffa sig makt och status. Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier. De kan innebära våld, hot och förekommer på arbetslplatser, i skolan, eller i vuxenvärlden. Mobbning kan innebära ett eller flera av det som juridiskt benämns i misshandel, olaga hot, förolämpling, förtal..  

Tänk på de nästa gång, för de är så att du är den som inte vågar stå för de du säger, medans vi andra faktiskt gör de..

Men va min blogg blev rolig helt plötsligt då :) vilken humor.. Ja vet egentligen inte var ja ska börja, för de här är ju bara humor, vill bara innan ja drar igång säga att de här är min blogg, ja får skriva precis va ja vill här, och ja avreagerar mig med mina tankar och åsikter och funderingar, i min värld är min blogg min "dagbok" där andra människor får ta del av vad som händer i mitt liv, vad som gör mig lessen just nu eller glad.. vill bara klargöra de först..

I mitt förra inlägg så skrev jag hur ja kände just då, och var himla less på de tjejkrig som faktiskt pågår i leksand, tyvärr, vilket är jättetråkigt, och till dig som "bara råkade titta förbi" och de skulle vara så att du inte har en aning om vem vi är, och vem jag är så är de väldigt konstigt att du då skull ta så illa upp över de ja skriver, iome att du inte är insatt, du kan inte säga att du "hitta" min blogg bara därnånstans, för mitt bloggnamn är så ovanligt och rätt långt att man inte bara råkar hamna där av en felskrivning.. men tyvärr så vet ja vem du är, och ja vet att du läser, och ja vill bara säga, att de ja skrev var inte så farligt, och du förstorade upp allting..

Om man läser min blogg ur min synvinkel så får man tolka den efter de oxå, och inte dra runt på allt och helt plötsligt "står" de nått annat där, de ja egentligen skrev, ja måste bara tydliggöra de, är att ja blir förvånad över att den som borde fortfarande vara sur på mig hejar och pratar me mig, men den som ja har ansett vara en bekant vän, hejar inte alls, vilket inte är helt plötsligt utan de har kommit mer och mer, vilket är tråkigt.. och att de jag egentligen skriver är att de är utfrysning de handlar om, en annan slags form av mobbning, ja skrev inget annat än de ja verkligen tycker, de som är ännu mer tragiskt är att K får ut för så mycket fastän hon egentligen tyckte att de var roligt att ja fick åka in och ut me herrn till akuten...

Ni får gärna leva i er rosa fluffvärld, men ja menar bara att ni behöver inte påstå att allt är perfekt, för ja vet att de inte är de, tro mig, ja har öron även om ja bor långt bort.. Sen tycker ja de är lite tråkigt att E och K och U kan skriva sitt namn och verkligen stå för de de skriver, men om du inte visste vilka vi var så skulle du oxå ha kunnat skriva ditt namn, oavsett om du hade skrivit ett annat eller inte, men då du "råkade titta förbi" förtydligar ännu mer vem du är, och att du dessutom blir så arg, över att ja känner mig åtsidosatt och utfryst, så får jag ut för de..  Jag skulle kunna skriva så mycket elaka saker, om allihop om ja vela, och om ja ville starta något, men ja gör inte de, för de är inte min ensak va som händer i ert liv och får ja höra saker, så är ju de alltid kul, men ja har för mycket att tänka på och för mycket att göra så ja orkar inte engagera mig, för de händer så himla mycket hela tiden i era liv, folk som är otrogna, folk som är hysteriska, folk som inte har självförtroende, folk som är avundsjuka, och massa annat.. ja orkar inte bry mig i de faktiskt, ja har sagt förr va ja tycker om era val av hur ni gör, och ni har blivit sur på mig för de tidigare, är ni då förvånad, när ja skriver som ja känner, när ja varit ärlig förr??

Jag tror inte att du bara råkade titta förbi, och jag antar att du läser min blogg rätt ofta, vilket du absolut får göra, de tråkiga är att du har missförstått allt.. här skriver ja som ja känner, så är jag sur på min sambo, då skriver ja de, är ja glad på något annat då skriver ja de, och om du verkligen läser alla inlägg så ser du att ja är less och besviken på de som händer..


Jag är lessen för er andra läsare som oftast finner min läsning som rolig och ett litet leende i vardagen att ni måste få ta del av de här inlägget, men ja måste klargöra att hade man känt mig, hade man vetat hur ja mena och att ja skrev att ja skulle få F*N för de här är ju sant, men tyvärr, ja suckar bara och tycker synd om de som måste ta åt sig något som de går in och läser i min "dagbok", för ja är säker på att om du tittar i din egen om du har någon, eller tänker på va du sagt till din vänner så är inte de så snälla ord heller..

Nog om de, ja kände bara att ja skulle styra upp de här.. de som är så tråkigt är att någon måste ta åt sig, och förstora upp allt.. Jag är lessen för att mina vänner fick ut för de här, de var aldrig meningen att skada er, och dra in er i de här, skulle ja få välja om ja ville göra om allt igen, så skulle ja göra de, men de var inte meningen att ni skulle få ut för de..

Ha en bra dag, och jag är lessen att en person kan göra så mycket skada, de var inte meningen och dra in Es liv i de här, och hennes blogg, ja ber så mycket om ursäkt, de var inte meningen att skada någon på de sättet..

Mia.


Kommentarer
Postat av: R

Rosa fluff är underbart ;) både till inredning och känslan... Stå på dig tjejen..



Och som du skriver i inlägget. det är DIN blogg och tycker inte folk om det som DU skriver så behöver dem inte läsa den heller, även om det kanske handlar om de själva.. för du nämner ju inga namn..





ojoj..

2009-02-10 @ 10:19:14
URL: http://www.slutet.se
Postat av: Kicki

Du e underbar Mia! Ingen ska någonsin få dig att tro något annat! DU är alltid dig själv, oavsett om du är glad, ledsen, arg, besviken, lycklig osv. Att du dessutom är genomsnäll och helst vill vara alla till lags är en underbar egenskap, men ibland måste man kunna säga ifrån. Så som du gjorde i ditt inlägg och jag blev ärligt stolt och chockad att du vågade vara så ärlig. Du behöver absolut inte be mig om ursäkt, som sagt så står jag för det jag skrivit. Det är som du säger intressant att det finns människor som tar åt sig mer än de egentligen borde. Världen är så mycket större än bara lilla Leksand och det kan ofta handla om andra än de som bor här, det ser man bara man vågar öppna ögonen.

2009-02-10 @ 13:50:57
Postat av: Erica

Du är ju klockren du! Puss <3

2009-02-10 @ 17:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0