Lustiga "kompisar" man har..

Vilken ökning på den andra bloggen me läsare.. :) igår en och idag två! :)

Helgen har varit fullt ös.. Jobbade igår och var sen ut.. Jösses säger ja bara.. var till Falun på Harrys, ja och L, som tog me mig, skönt och ut o se lite människor.. :) En viss trio, eller fyro, var där, helt sinnesstördt.. :P Iaf, den gifta mannens fru, hejar ja på och kramar sådär artigt, hon växlar några aartiga ord och försvinner sen.. Sen när kl börjar närma sig hemgång, så ser ja U, vilken ja vinkar till, hon ser förövrigt ut som en ängel! Hon kommer fram till mig och vi kramas och börjar prata lite, sen dyker E upp och vi hejar och kramas och sen kommer då A, som knappt tittar åt mitt håll, vilken humor, ja får ett hej iaf, men iaf, hade de inte varit för att U kommit fram och prata så hade ingen av de där kommit fram och hejat, bara vinkat på avstånd.. vilken humor.. Men så kul och se dig U, och längtar till tisdag då vi kanske kan ta en fika! :) Men de andra, ja ger upp, ja ger inte mycket för er.. om man får skriva så, ja har ingen aning om ni läser min blogg eller inte, och ja skiter fullkomligt i vilket faktist.. Trodde att man kkunde fått lite mer än ett knappt hej, men what ever.. Men de är klart man räknas ju inte i Er lilla vänskapskrets om man inte är tillsammans me någon som är kompis med Er pojkvän, eller om man bor på annan ort.. De finns ju dock ett krav till för o ingå i er lilla skara, och de är om man mår dåligt, så man har något skvaller till er om att man själv mår dåligt, antagligen kommer ja få F*N för de här nu, men ja orkar faktistkt inte leva i er Rosa Flufffantasi, och är helt nöjd me att ja har de som ja har de, mina vänner håller ja "sporadisk" kontakt me, precis som de me mig, och ja orkar verkligen inte me nå mer skitsnack, på de viset så är de här stället och bo på de bästa på de sättet, för man har ingen aning och man har ingen koll längre, ja säger bara skönt! För ja har inte någon som helst lust och var me längre, och ja har ingen som helst lust och vara me i ert spel, ja hejar gärna och byter några artighetsfraser, men mer än så behöver ja inte, Tack för mig!

Hur som helst, de var himla kul och träffa U iaf! måste bli ändring och ske  oftare! fast ja vet du har ditt, och ja har massa me mitt, men vi får försöka iaf!

Utgången var iaf trevligt och de var trevligt och se lite folk :)

Idag åkte ja in till Akuten me Herrn som hade en liten dålig blindtarm, men han fick åka hem i avvaktan få se om de blev värre.. dagens sjukvård.. hmm...  Sen jobbade ja på mitt jobb, som ja verkligen verkligen gillar, vilket lyx :D och nu är ja uppe alldeles för sent, för ja börjar astidigt imorn, men men.. dags och sova, och ja har fått avreagera mig iaf..

Mia.

Kommentarer
Postat av: Erica

Hahahahahahahahahaha!!!!! Men fy fan, du är min idol. Håller med dig till fullo. Hopplösa människor som försöker leva ett perfekt liv utåt fast det egentligen är käpprätt åt helvetet och när vi är som vi är, passar vi inte in där. Inte för att jag känner att jag förlorar något på det... Kunde inte bry mig mindre. Jag har redan gett upp hoppet om de där som lever i en rosafluffvärld. Get a grip liksom. Snark. Pussss <3

2009-02-09 @ 09:53:44
Postat av: Ulrika

orka....suck...

2009-02-09 @ 12:33:44
URL: http://frokenfrakenshorn.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hittat hit till din blogg jag oxå nu!! Skrattade så tårarna sprutade då jag läste ditt inlägg...:)

Livet är bra underhållande ibland faktiskt!

2009-02-09 @ 17:55:17
Postat av: Råkade bara kika förbi..

Erica: Hur kan man "inte bry sig mindre" när man uppenbarligen bryr sig såå j-vla mycket så att man orkar hålla på som du/ni gör?! och läser man din blogg verkar det ju faktiskt inte vara så mycket bättre än "käpprätt åt helvete" hos dig med, som du nu påstår att det är hos dessa tjejer.. get a life liksom..



Kicki: Du måste ha ett allt bra tråkigt liv om du tycker att detta inlägg och ericas kommentar gör att livet är bra underhållande ibland..



Mia: Om detta kan man säga "vilken humor"..



Hur gamla är ni egentligen...skit samma, det är ju bara siffror, eller hur är det man brukar säga?!

Säger bara som Ulrika..orka..suck..

2009-02-09 @ 19:33:08
Postat av: Råkade bara kika förbi..

Erica: Hur kan man "inte bry sig mindre" när man uppenbarligen bryr sig såå j-vla mycket så att man orkar hålla på som du/ni gör?! och läser man din blogg verkar det ju faktiskt inte vara så mycket bättre än "käpprätt åt helvete" hos dig med, som du nu påstår att det är hos dessa tjejer.. get a life liksom..



Kicki: Du måste ha ett allt bra tråkigt liv om du tycker att detta inlägg och ericas kommentar gör att livet är bra underhållande ibland..



Mia: Om detta kan man säga "vilken humor"..



Hur gamla är ni egentligen...skit samma, det är ju bara siffror, eller hur är det man brukar säga?!

Säger bara som Ulrika..orka..suck..

2009-02-09 @ 19:34:21
Postat av: Råkade bara kika förbi..

Erica: Hur kan man "inte bry sig mindre" när man uppenbarligen bryr sig såå j-vla mycket så att man orkar hålla på som du/ni gör?! och läser man din blogg verkar det ju faktiskt inte vara så mycket bättre än "käpprätt åt helvete" hos dig med, som du nu påstår att det är hos dessa tjejer.. get a life liksom..



Kicki: Du måste ha ett allt bra tråkigt liv om du tycker att detta inlägg och Ericas kommentar gör att livet är bra underhållande ibland..



Mia: Om detta kan man säga "vilken humor"..



Hur gamla är ni egentligen..?! Skit samma, det är ju bara siffror, eller hur är det man brukar säga?!

Säger bara som Ulrika..orka..suck..

2009-02-09 @ 19:35:52
Postat av: Anonym

tjejer :) men ni var säkert toksnygga allihopa på harrys ;)

2009-02-09 @ 20:29:55
Postat av: Kicki

Till dig som "bara råkade kika förbi" (om du mot all förmodan skulle titta in här igen trots din engångsföreteelse):



Med en syster som är utvecklingsstörd, en mamma som blev alkoholist sen min pappa lämnade henne för en annan så kan jag lova er att mitt liv är allt annat än tråkigt. Och på tal om det så måste jag ju blivit enormt inspirerad av min pappa så många upptagna killar som springer hemma hos mig hela tiden....

2009-02-09 @ 21:44:04
Postat av: Anonym

Om jag tror jag tänker på samma människor som dig så verkar de ha en ganska stort vänskapskrets...



Att ens familjemedlem är utvecklingsstörd eller alkoholist har väl ändå inte med saken att göra, eller? Det finns fler i som sitter i samma sits.

2009-02-09 @ 22:30:36
Postat av: Kicki

Jag påstår absolut inte att jag är ensam om min situation, jag försäkrar snarare att mitt liv tack vare min familj, gjort att det inte är tråkigt. Jag skäms inte ett dugg över att min familj inte är den ”perfekta” och jag är precis lika stolt över min syster som oavsett hur folk beter sig mot henne alltid är lika glad och go ändå, min mamma som trots sitt missbruk på så gott som egen hand kämpat sig tillbaka på fötter igen och inte minst min pappa, som trots att han levde med sin fru och två döttrar och splittrade vår familj vågade stå för att han inte hade några känslor kvar och vågade följa sitt hjärta.



Som redan sagt i min första kommentar, så tycker jag denna diskussion om ”rosa fluff” är enormt rolig. Särskilt då rosa tillhör en av mina favoritfärger:) Bara för att jag blir road betyder det inte att jag har ett tråkigt liv, snarare att jag är enormt lättunderhållen. Vi är alla vuxna människor (antar jag) och så vitt jag vet står det ingenstans i lagboken att alla måste komma överens med och vara vänner med alla. Varför ens läsa en blogg där man inte verkar gilla personen i fråga och där man uppenbarligen bara irriterar sig på personens åsikter är dock för mig obegripligt. Nu syftar jag inte på denna blogg, utan det var ju rätt uppenbart att Ericas blogg också var väl studerad likväl som hennes åsikter var mindre omtyckta. Nog måste det finnas betydligt bättre tidsfördriv, eller kan det möjligtvis vara så att nyfikenheten och kontrollbehovet tar överstyr? Vem säger att det som ens skrivs är sanning?!



Det är lätt att tycka då ingen vet vem man är, men att för att våga hävda sig själv krävs uppenbarligen lite mera, det är tydligt det, särskilt med tanke på att det bara är några av oss här som vågar stå för det vi säger och tycker.



För kännedom:



I Sverige har ungefär 0,5% av hela befolkningen en utvecklingsstörning, 3 % är kategoriserade som alkoholister (en siffra som med all sannolikhet är betydligt större då det är långt ifrån alla som går ut med sitt missbruk offentligt), och i runda slängar 50 % av alla vuxna i åldern 18-65 har varit otrogna. Självklart ska man inte lita till fullo på statistik men siffrorna visar ju i runda slängar hur verkligheten ser ut… Så som sagt… Vi är alla långt ifrån ensamma om hur vi har det…



2009-02-09 @ 23:57:18
Postat av: Lena

Har hittat hit igen:)

Håller på dig tjejen, så djävla bra skrivet, du har så rätt:)

2009-02-10 @ 23:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0