En väldigt bra dag.. :)

Idag känns de som ja har vunnit på lotto faktiskt :) En himla bra dag idag :) Först åkte ja ju och åt lunch me min kära sambo, vilket var himla trevligt, skönt och få se honom lite dagtid :) Sen efter lunchen åkte vi och titta lite på bilar.. Har ju pratat om att ja behöver ha en ny bil, då ja behöver en som inte drar så mkt bensin.. Vi hitta ingen i Falun så ja åkte till Plantagen, och titta lite, önska mig en större plänbok, och hde velat ha två hibiskus.. men men en annan gång.. ja spar.. haha :) Påväg hem efter ha stuckit mig på en minikaktus och inhandlat mig en glass, så ringde min sambo och sa att ja skulle åka till blge och titta på en bil.. så ja åkte runt Falun och styrde mot blge.. Väl där titta ja lite, ja har inte nån koll på bilar, men de här blir säkert bra :) Han hade hittat en liten blålila bil åt mig, som är en perfekt bil och pendal i, en -99, har aldrig sett modellen me taket förr, men de blir säkert bra, och vi provkörde och sen gick vi in, prata lite och skrev på papper, helt plötsligt sådär bara.. Så nu är ja ägare av en Polo OpenAir, får hämta den på fredag.. massa tusen fattigare, men en liten vettig bil rikare :) Stannade på Kupolen och fika lite, och sen begav ja mig hemåt, efter att ha hälsat på min fina vän :) Väl hemma så gick ja till postlådan och de visa sig att ja fått deklarationen, ja kände knappt hjärta slå, och ja tordes nästan inte titta, men då sambon bad mig titta först och han sen, så me glädjande besked kan ja säga att ja fick tillbaka, och ganska mycket, dock inte i bilklassens tusenlappar, men en bit iaf, så nu blir de utlandsresa alla gånger i höst :D Känns som om hela dagen har varit perfekt i stort sett, och ja de kommer väl ett bakslag, men just nu njuter ja bara av att de känns himla bra :)

Sa igår att denna vecka skulle gå fort och att de snart skulle vara fredag, och ja snart så är de fredag :) Då får ja hämta min bil oxå.. spännande.. :)

Har snart kollat klart nionde säsongen av vänner, bara en sida kvar, så dags att beställa hem sista säsongen, men nu får ja nog lugna mig me lite utgifter ett tag, då ja fick en ny ett bra tag framöver.. :) Men de känns bra, och ja får en bil som är vettig och som är min, och ja har lagt ner lite pengar på, känns bra :)

Upp tidigt imorn, så sova nu..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0