Guldfisk..

Den här dagen har varit väldigt händelserik fast ändå inte.. Har plockat blåbär, vinbär gjort paj, åkt till kupolen plockat svamp, laga mat, lagt in bilder på datorn, sett en film, plockat in tvätt, diskat, duschat son, gjort popcorn..

Men ändå så känns de som att ja inte gjort nått.. förstår inte hur den matematiken går ihop..

Är ledig imorn oxå, tror ja behövde de, och de ska bli skönt, inga måsten alls förrutom o tanka bilen.. men annars inget, herrn blir väl hemma imorn oxå, då blindtarmen spökar.. Hoppas på att han ska känna sig bättre..

Sitter och väntar på att Over her dead body ska börja på tv1000family, men om ja inte orkar så har ja tryckt på spela in, så ja kan se den när ja vill, som ja gillar viasat on demand!! PERFEKT!

Har tagit in två av de guldfiskar vi haft i dammen, bara fyra kvar därute, en var död imorse, men innan allt är slut kommer ja vara expert på guldfiskar.. Synd att alla ynglen som vi fått upp har dött, tråkigt då de tydligen var jättesvårt att få de och yngla av sig.. Men har läst mig till att guldfiskar behöver tydligen som stora 35 till 40 liter vatten per fisk, och vi har provisoriskt skaffat ett 40 liters aquarium för att ha dem inne på vintern, och stämmer den infon då är de väldigt trångt åt dem, men får se, kanske kan fixa nått större, vore dumt om de gick och dog.. Vet att de blir en till sak o tänka på, men har tänkt lite och ja får ju inte ha någon katt, ås fiskar kan ju vara trevligt ist, nått och bry mig om och ta hand om.. tror min kropp, mitt huvud behöver de..min kl behöver nog de..

Nej, ska försöka se filmen..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0