dagens höjdpunkt..

Ok jag erkänner att vara mig själv kan vara ganska spännande ibland.. Hahaha... :) Börja dagen med aptrött, verkligen undra om jag faktiskt drack igår, kan tillägga att de gjorde jag inte, sen har jag varit tokdeppad över en hel rad grejer, dålig sömn och lite slarv med maten gör nog inte saken bättre.. Tur att de finns kexchoklad ibland säger jag bara.. men ändå.. Sen har jag hunnit och sovit lite ikapp, haft jättetråkigt och bestämde ju mig för att hämta mina efterlängtade sommardäck som jag tyvärr måste betala för oxå.. suck men men.. de är sprillans nya, som jag påkostat denna bil alltså. Men jag älskar den så inte så konstigt.. Så sagt och gjort och passa på att utnyttja ett tvätterbjudande som jag fått tidigare av anledning. Sagt och gjort satte mig i bilen och hur man kan lyckas virra bort sig här, de vet jag inte men de lyckas jag me såklart, men väl framme efter en liten omväg så går jag in och herrn i kassan är ju jättetrevlig och förstår att jag vid de här laget har nog aldrig tvättat en bil i biltvätt ungefär, så han följer snällt med och instruerar och visar hur jag ska göra, snacka om serviceminded :) Rolf Ericsson Bil för övrigt.. Så jag följer alla tänkbara regler som man kan och i kön så inser jag att de här är lite roligt i väntan på min tur, för man får ju sitta i bilen :) Så väl inne så börjar den spruta på en massa saker, troligtvis vatten, och jag tänker att de vore jättejobbigt om de kommer in vatten i bilen nu, då jag har en liten spricka i taket så var ja ganska orolig, plus att avgassystemet oxå är trasigt så var orolig att de skulle lossna oxå men lite spännande ska de väl vara? När jag tänkt klart den tanken så självklart så kommer de in vatten, dock innan de värsta drar igång, då jag tydligen har båda fönstren i bak en aning öppna.. Typiskt, men roligt hade jag iaf och de var en upplevelse :) Men vatten kom de då in iaf och jag satt och skratta för mig själv och de var faktiskt dagens höjdpunkt.. :) Så nu har jag hämtat sommardäcken oxå svurit lite över att jag inte får upp bakluckan och funderat över hur jag ska kunna få in de gamla sommardäcken i bilen oxå och kunna och åka och byta dem, men de tar jag en annan dag för de ska senast på nästa vecka.. Kanske kan fråga snällt om jag får lämna däcken där först någon dag och sen hämta de andra.. ? De borde väl funka? :)
Nu ska jag ägna mig åt min kära disk som väntat på mig hela dagen, fundera på om jag ska börja med lite matlagning och skriva en lapp till mig själv:

Nästa gång, stäng alla dörrar och fönster ordentligt när du kör in i en biltvätt!

Så tredje inlägget idag, men va gör de, de är som sagt mycket som kan hända på bara en dag.. så den här dagen är ju inte slut än så man vet aldrig vad som händer.. :)

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0