Pyssla om sig själv?

Efter att faktiskt för första gången på länge pysslat om mig själv lite iaf så känner ja mig lite nöjdare och lite gladare.. Dagen som varit har varit jobbig, och de är faktiskt extremt mycket just nu, som jag sagt tidigare mycket på jobbet, hur de nu egentligen gick till, men de tror ja inte någon av oss vet egentligen, men en dag i taget, privat är de mycket, av olika anledningar som jag av olika anledningar inte kommer ta upp här, och de får väl bli lite kryptiskt helt enkelt men men..

Jag kom hem iaf och slängde på mig mjukbyxor och tshirt och morgonrock en sväng, slängde i en tvätt, pratade för ovanlighetens skull lite i telefon, ibland undrar ja hur mycket jag pratar egentligen, men att ja laddar telefon i stort sett varje natt säger väl kanske en hel del, sen gör de väl inte saken bättre egentligen att ja fastnat för ett spel som ja brukar spela innan ja ska somna, som drar väldigt mycket batteri.. men hur som helst, hängde tvätten och lalla lite, insåg att ja var nog tvungen och slänga mig sjäv in i duschen dels för en sanering av den gamla broccolin som hamnat i ansikte och i håret efter dagens utförda arbete, säkert ett stänk av möglig apelsin oxå, men de är ju sånt som hör till när man är på frukten och fruktar.. :) Så tog  mig själv i kragen och hoppa in i duschen, tänkte faktiskt sanera mig ytterligare, då jag insåg att de var sjukt längesen jag tog hand om mig själv och min kropp, så ja passade även på att ta av en del av vinterpälsen som ja glömt nu när de ändå är vår.. Höjde musiken en aning och sen diskade jag iordning allt som fanns, ställde mig och laga mat och måla naglarna för de kommer ja inte ens ihåg när ja gjorde sist, så nu känns de vårfräscha och sen jag slutade vara så mycket i mejeri pga olika anledningar så har de vuxit tillbaka igen tack för de.. Åt god mat idag bjöds de på nudlar och grönsaker, då jag alltid irriterar mig på att de är så mycket kyckling i jämt när ja har i de så uteslöt jag de och tog bara grönsakerna och nudlarna, och jag var så himla duktig och diska efter mig oxå plus poäng till mig.. :) Massa ljus tända just nu.. Mys helt enkelt och bara för en gångsskull få vara en aning, och bara vara mig.. Nu har ja väl redovisat hela dagen, men de gör inget..

De är lite skrämmande att man tycker att varje dag flyter i ett, och att allt ser likadant ut att man faktiskt glömmer bort sånna viktiga saker som att se till att ta hand om sig själv en aning, lite kvalitetstid med sig själv, som faktiskt gör en hel del, tänk en sån sak som bara att gå till frisören eller en massage, man unnar sig själv alldeles för lite.. Nästa månad eller ja om en vecka när lönen inkommer igen, ska ja försöka unna mig ett par nya skor eller två faktiskt, om de så slutar med att de bklir nudlar och grönsaker resten av månaden spelar egentligen ingen roll, de är de att man behöver belöna sig själv med saker ibland, de är iofs inte de att ja inte skämmer bort mig själv ibland, de gör ja, handla ju ett par skor för två månader sen men de är inte de som är grejen, utan att ibland behövs det helt enkelt, eller varför inte gå på bio en sväng, bara göra de man absolut känner för.. Men de är bara en tanke för när lönen väl kommer så är man väl tyvärr lika fattig igen inom loppet av någon dag helt enkelt.. Därför ser jag med spänning framemot när skatten dyker upp så jag faktiskt kan unna mig själv något som jag verkligen vill ha :)

Satt en sväng och kolla igenom ett fotoalbum, och vilka minnen de finns på bara kort :) Har framkallat en hel del bilder idag, som kommer dyka upp i brevlådan om några dagar, och som betyder att ja lär köpa ett nytt album då de gamla var fullt :) Sen fick jag en idé att sätta några foton i några ramar som jag verkligen gillar, har ett mycket fint på Loch Ness från england som jag gärna tar ur albumet så jag kan studera de varje dag :)

Jag hade faktiskt fel häromdagen då jag skrev att mina läsare minskat när mina inlägg blivit lite mer positiva, men de har de inte, de står stadigt på ungefär samma siffra, men har ökat någon vissa dagar, vore jätteintressant och veta exakt vilka alla ni är som läser faktiskt, eller läser kanske var och ta i, men tittar igenom iaf..

För övrigt så är de tyvärr en jättelugn vecka som de ser ut just nu, bara tre dagars jobb, vilket känns sådär, vad ska ja fördriva tiden med då? Men de löser sig säkert och de kommer säkert bli någon mer dag, men med tanke på att jag knappt vet vilken månad de är så kanske jag ska passa på och se de lite som semester.. passa på och göra ingenting, eller vore egentligen asroligt och åka till Glada Huddik för en sväng och hälsa på kära fröken! Men just nu är ju inte jag och min plånbok riktigt överens så jag tror inte att de pengarna skulle ta mig så långt, så vackert vänta till löning om en och en halv vecka och så får vi se hur schemat ser ut då över allt..

Önskar att allt bara kunde lugna ner sig en aning, att de inte bara snurra och att jag bara fick andas en sväng, men jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja i ibland så de får vara såhär ett tag, jag säger som Lars Winnerbäck, Jag får lixom ingen ordning..

Nej massa strunt antar jag att de blev nu, men så skönt och bara sätta sig ner och låta fingrarna glida över tangenterna och bara skriva av sig en aning, ibland hjälper de så otroligt att bara skingra tankarna lite.. För hur de än är så är de här faktiskt min egen värld och i den kan vad som helst hända och jag kan få skriva nästan exakt vad jag vill, hur ja vill.. Skönt och ha en dialog med sig själv ibland..

Sängen nästa..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0