Crazy..

Den här dagen tar priset.. Lovar, och den är tyvärr inte slut än..

Mobilen dog idag på väg till att hämta bilen, och sen var den avstängd ett bra tag, och nu kommer de sakta men säkert ikapp.. Ja orkar inte.. Helt enkelt den får plinga bäst den vill ja tänker inte ens titta faktiskt.. Så känns de iaf..

Den här dagen började nog egentligen igår tror ja.. Men fortsätter nu oxå.. så de senaste dygnet har varit konstigt, rättare sagt skruvat..

Dagen på jobbet gick sådär, ja var lite seg och hade så sjukt ont, så ja trodde de skulle svartna för ögonen, stackars stackars rygg.. Men ja kom iväg lagom till halv tre.. (halvtimme efter ja slutat, men men..) Hade ringt till Autotjänst som fixade min bil, de hade en tråkig nyhet, men lagat de ena som var trasigt iaf.. tog bilen hem som jag fått låna av bästaste arb.kollegan och vännen som är på kreta, och åkte hemåt.. Imorse höll ja först inte på och komma in i bilen, men med en lugn och metodisk anda så kom ja in i bilen tillslut.. Ringde även till Ryggakuten och kunde få en tid imorn, men då ja jobbar så sköt ja på de helt enkelt.. Tror även att om ja har lite otur så slutar den här ryggen i en sjukskrivning och de har ja inte tid me.. Helt enkelt.. Iaf hem med bilen och lämna den på deras parkering, gå hem och upptäcka att de var soligt och fint, tog gummistövlar imorse igen.. Och upp byta om, ta den otroligt sköna lånecyckeln som jag fått låna på firman, de var faktiskt på riktigt väldigt väldigt skön och cykla på.. På vägen ringer de därifrån och mobilen dör.. Men hur som helst när ja kom fram så visade de sig att ena killen lyckades hitta en troligtvis möjlig lösning på mitt takluckeproblem, och en timme senare så var de klart.. Vaddå ja kunde väl vänta, orka ju inte cykla hem igen och ja hade ju hela kvällen på mig.. När de väl var klart förhandlade vi priset, eller ja han som stod bakom disken förhandlade priset och ja tror att ja var så himla trevlig, och de var därför de inte blev så fasligt dyrt.. eller ja kan väl låsas iaf.. Dagens Borlängetidning och ett glas vatten hanns med.. Slutfakturan.. Ja den blev inte gratis, så tog min än så länge hela bil och åkte till Kupolen en sväng för lite tröstshopping.. Såg ett par jeans igår som ja tänkte ja skulle prova.. In på Vero Moda, tar minsta stl jag kan hitta, 26/34.. Suckar med lite tunga steg till omklädningsrummet över att ja måste prova en sån liten stl.. Men när ja har satt på mig dem utan bekymmer, så märker ja att ja skulle behöva stl 25! Vet ni hur litet de är? Till min glädje eller lessamhet, vet inte vilket som tyngde mig mest, så fanns de faktiskt inte den stl kvar, så de fick bli utan jeans, men undrar om ja ens hade köpt dem om ja hade fått köpa stl 25.. De är ju så man skämms fast och andra sidan, ja vill inte bli större.. Men kunde väl vara någon mer normal stl, 25! helt galet..

Går en sväng på Hm, inhandlar rakhyvlar, för de behövs ibland och tar en sväng till apoteket för att köpa något som jag kan behandla mina fötter med.. Och sen bär de av till affären och inhandlar mat och nu sitter ja här, några sms senare och trött och sliten, matt och less, men mest av allt less faktiskt.. På hela galna situaionen över allt.. Varför kunde de inte bara vara lugnt på en stund? En vecka var de för mycket begärt??

Ja iaf dagen som varit inte den bästa, och ja hoppas verkligen att ja kan få en tid snart till min rygg, då den tar knäcken på mig.. Att allt annat knas löser sig och att de här begäret som ja har just nu slutar.. Tur de finns godis som kan döva de lite iaf..

Men köket nästa då.. Ska ventilera mig lite och skingra tankarna.. men här får de vara för en sväng.. suck och stön..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0