En tankvärd tanke..

Man får inte vända och vrida på de jag skriver här.. Inte alls lägga de emot mig och tolka som man själv vill, och dra egna slutsatser.. De här är min blogg och jag tänker lägga ner varje tanke och ord som jag vill här, på vilket sätt jag vill och de gör jag på mitt sätt, visserligen lägger jag inte ut vissa saker utan behåller de för mig själv, även om jag ibland bara skulle vilja kasta ut mig en massa saker här för att lätta på allt jag har inom mig, men jag gör de inte dels för att inte såra någon annan och dels för respekt till mig själv och mina vänner, så håller jag de inom mig ist.. något som ibland gör så jag önska att jag hade en till blogg som inte nån läste, men jag antar att de får vara min egna dagbok som jag inte har egentligen..

Ibland kan en sak som är jätteliten bli jättestor, man vänder och vrider på det och från att ha en liten liten grej så kan det bli lika stort som ett världsproblem, minsta lilla sak, och sen vrider man lite på de igen så har man antingen en lösning på problemet eller så har man ett världskrig.. Insåg att jag i snart ett års tid har vridit och vänt på saker och ting utan att egentligen komma någonstans, att hur man än gör, även om man vill att andra ska bestämma åt en ibland, så ligger bara problemet hos sig själv, och de är bara jag själv som kan förändra hur jag vill ha de i mitt liv.. Något som kan tyckas jätteenkelt och som världens simplaste sak men som oxå kan vara de svåraste man gör ibland.. De kan vara jätteenkelt att välja om man vill äta ur djup tallrik eller vanlig, men jättesvårt att veta vilka skor eller vilken jacka man ska ha på sig, tror mig de kan bli största problemet, att inte känna sig nöjd under dagen vid de val man gjort och känna sig missnöjd över sitt val.. Likaså kan de vara hur lätt som helst att välja vad man ska äta till middag ena dagen, medans andra dagen är pain in the as, för att man inte får ihop de och när man väl beställer pizza eller handlar en glass och börjar äta så blir man så himla besviken på sig själv att man inte valde den där pizzan eller glassen ist.. Ett litet val kan göra hela ens dag komplett och helt underbar, medans om man väljer helt annorlunda så kan de bli pest pina och besvikelse hela dagen över nått sånt himla litet som en glass.. De är därför vi är vanemänniskor, hur ofta tar man någon annan pizza eller glass än den man brukar? Varför göra ett annat val än de man brukar vara nöjd med? Varför krångla till de.. Och när du står i mcdonaldskön och ska beställa, va tar du då? Jo säkert medium, för att du vill vara lagom och inte vill ha för mycket och inte för lite, utan vill vara som alla andra.. Kan ju vara farligt att stå ut och vara lite annorlunda än alla andra.. Eller?.. Eller tar man de för att man vet att de är exakt lagom som man vill ha..? Jag vill egentligen inte komma fram till något mer än att ett val som man gör kan vara de enklaste i hela världen, eller de absolut svåraste man gör under sin livstid och man kan aldrig veta om de blir rätt eller fel förns efteråt.. Man kan aldrig veta hur de ska bli.. Ibland vore de så himla mycket enklare om någon annan valde åt en, och jag ta i mitt fall lite hjälp och råd av mina vänner över hur jag ska göra med vissa saker, men i slutändan så är de jag själv som väljer och bestämmer, man kan alltid lyssna på andra, men man ska alltid lyssna på sig själv, de som känns rätt, de där lilla extra som känns i magen och de är när man känner de där lilla extra i magen, de är då man vet om man gjort rätt eller fel, och när du får den där lyckliga känslan i magen då vet du att de är rätt, och hur jobbigt de än är att ta sig dit från punkt A till B så känner du i magen när du väl kommer dit att känner du den där känslan i magen så vet du att du absolut gjort de rätta, valt helt rätt!..

Så me de orden vill jag bara önska alla lycka till med sina lätta och svåra val i vardagen och livet, även om de bara handlar om vilket glas du ska dricka ur, eller vilket hus du ska köpa, känn efter i magen och lyssna på va som känns rätt.. Jag vet himla lätt att skriva, svårare att lyssna på sina egna råd och svårare att följa de man tycker är så lätt för andra.. Men hur som helst så ska man alltid känna att man har försökt och gjort sitt bästa till 100 procent, för vem vill ha de näst bästa, när man kan få de bästa?

Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0