Massa svamp att rensa..

Alla dessa godingar fick följa med hem i lördags!



Var dock inte riktigt hundra på hur trattkantareller såg ut så fick mmsa över en bild till mamma och pappa för att vara hundra, och jojomensan höstkantareller, eller trattisar var de! Inte så mycket gula men jag är glad att vi hittade så mycket!

Har hittat ett jättebra ställe för dessa och väntar jag en vecka till så kommer de vi lämna vara ännu större, förutsatt att ingen annan kommit dit först.. Borde åka tilbaka till mitt andra ställe och se om de dykt upp något mer, men då måste jag först vila mig ordentligt så att jag orkar köra bil.. Har gått en vecka nu och jag kan ju säga att ryggen inte har blivit bättre alls, de är någon brännande smärta som är så de är väl fortfarande vila som gäller, så när jag väl kommer tillbaka till jobbet igen så kommer ryggen få en chock om jag ska gå in i mejeriet igen.. Men de tar jag då helt enkelt.. Kanske borde börja med lite sittups får se om de skulle göra någon skillnad..

Pratade en timme med kära söta fröken från Glada Huddik i mobilen, rent allmänt kackel, och så himla synd att hon bor så himla långt härifrån.. Annars hade vi nog suttit med en varsin kopp the och kacklat än om jag käner oss rätt! Saknar! <3

Blev bjuden på lunch idag, uppskattas massa och de förgyller mina dagar.. Tänk va lite sällskap kan göra för själen.. De är nog de man får passa sig för när man bara går hemma och är sjukskriven att man blkir deprimerad, men än så länge så har jag haft sällskap runt mig då och då och de gör så himla mycket.. en och en halv vecka kvar tills jag ska börja jobba igen, vilket betyder två veckor kvar till löning..

Fick hem röstkortet idag, så ska försöka bege mig och rösta någon dag i förtid då jag befinner mig utomlands då de är valdags.. Jag vet vad jag ska rösta på utan tvivel, vet ni?

Pip-piip-piiip tvättmaskinen är tydligen klar.. så de är väl dags och resa på mig en sväng och göra lite nytta, dessutom har jag suttit stil för länge nu så dags och stå upp ett tag..

Mia.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0