Livet från en humoristisk synvinkel..

Haha, ibland är livet humor faktiskt, hur saker och ting kan bli.. Sitter och småler en aning just nu haha.. Ibland blir de inte riktigt som man tänkt sig.. Ibland blir faktiskt ingentning som man någonsin trodde från början.. Efter att min vän avsagts sig umgänge för en obestämd tid framöver, vilket är supertråkigt, men jag förstår oxå, men de är verkligen tråkigt...

Så stod jag i torsdags och kände mig som världens mest ensamaste, eller var de i fredag? Ingen bästa vän och ingen pojkvän.. Ex antal tusen fattigare på bilen och visste inte alls va ja skulle ta mig till, vad jag skulle göra i helgen, och kände mig mest ensam och övergiven för att vara helt ärlig.. Hur som helst, fredagen började med jobb som vanligt, och sen blev de hem gjorde god pasta med kött och kantareller, mumma, men tror de hade vart toppen med fläskfilé men de hade inte fröken i frysen så benfri kotlett i bitar fick duga de me.. Efter de så gjordes de dipp och chipsen åkte fram, ska tilläggas att när ja kom hem la ja puzzel i några timmar och den sprang iväg den där tiden.. Bänkade mig i soffan med ett stort glas dr. Pepper, man måste ju få unna sig lite läsk ibland, och har hittat den i vår butik på en och en halvliters så fick bli helgens lyx.. Satte igång filmen vilken är en av många bra filmer som redan setts två gånger med i fredags, Valentin´s Day, men en massa kända skådespelare och skådespelerskor.. Mycket bra, en sån där lagom kärlekskomedi som jag faktsikt hör och häpna inte grät till.. va de kom ifrån de vet jag faktiskt inte.. Lagom mör kl halv tolv begav jag mig till sängen, och en våg av lycka svepte över mig när jag stod och borsta tänderna.. Varför, ingen som helst aning, jag bara kände ett lugn för första gången på länge..

Lördagen var ju alldeles toktrött när ja skulle bege mig till jobbet, man allt gick smärtfritt och jag var tokladdad för en partykväll, vilket skulle visa sig bli lite svår och åstadkomma men när den väl kom, ja då var den där ordentligt.. Drog till systemet på lunchen drog iväg mess till mina närmsta tjejvänner förrutom en som befinner sig på Kreta för stunden.. Men de visade sig vara hopplöst, två skulle jobba och den tredje inget svar alls.. Så suck sa de när ja lämna jobbet efter en bra jobbdag.. Väl hemma så var ju inte partyhumöret borta, slog igång datorn, men inget napp heller, ringde en otippad vän, och så shop sa de så hade jag helt plötsligt efter trott att jaha ytterligare en soffkväll blivit en hemmafest och sen utgång.. 9 ramlade två herrar in, en förredetta chef och min skånska vän som jag inte heller har sett på jag kan inte komma ihåg när, och där började drinkarna, skumpan, vinet, cider och ja.. En hel blandning helt enkelt.. Vi drog ut på krogen och jag fick använda mina nya skor, som har använts en halv gång på midsommarafton.. Väl framme så var de otippat en lång kö, men vi stod där fint och vänta, kom in efter ett tag, ingen tidsuppfattning.. Uppsökte toaletten och sen när jag kom tillbaka så stod herrarna beredd med en cider åt mig, och vidare till dansgolvet för att jag inte varit ute sen jag kan inte komma ihåg när helt enkelt.. Och vi dansa och hade hur kul som helst, till brandlarmet gick igång.. Så himla typiskt.. Bara utrymma lokalen och sen hämta upp jackorna, självklart brann de ingenting utan ytterligare en DJ som inte lärt sig när man ska sluta använda rökmaskinen.. Vidare till någon bar efter skrubben, rockhouse? kanske.. Och intog ett glas vatten för insåg att jag vr ju inte inte alls nykter, inte för fem öre.. Inte de minsta om jag ska vara ärlig, men men.. Staplade oss hem, dock kändes de som om att herrarna var mer nykter än mig, men kan bero på att in middag bestod av en yoghurt och två mackor.. Väl hemma får jag en rostad macka serverad, tror jag får i mig halva kanske, sen var de dags för mig och göra show.. Show vill säga in på toa och spy.. Lagom pigg så fick jag dejta toan två gånger.. Lyckades komma i säng och sova iaf.. Kvällen var ju lyckad så långt haha :) Dagen efter så vakna vi alla tre vi elva snåret och då var de snurrigt fortfarande och insåg att jaha, ja mår ju inte alls bra.. Toan och jag var bästa vänner sådär fem gånger på söndagen.. sov sen till fyra för att lyckas ta mig in i duschen och sova igen till halv sju.. Lyckad söndag.. Fick besök på kvällen och en välbehövlig pizza, då jag inte lyckats fått i mig eller behålla nått under hela dagen.. Blev Valentine´s Day igen och sen sova..

Men till saken hör att när ja kom till jobbet idag mådde jag fortfarande dåligt, och när jag åt lunch så insåg att jag fortfarande mådde dåligt, men efter att ha ätit lunch så kändes de bättre iaf, och jag hade ju inte för mitt liv kunnat tänka mig den baksmällan.. Om de var värt de? Nja.. Men jag hade himla roligt iaf och även om jag spydde som en räv, så tror jag att jag behövde en rejäl ursupning och jag hade väldigt trevligt iaf.. Så nu tror jag att jag ska ta de lugnt med alkoholen på ett tag.. Trots att de blev en billig kväll ändå, men jag misstänker att på lördag är de väl dags igen, då jag typ lovat en arbetskamrat och dricka lite.. Suck känns ganska avlägset idag kan jag säga, men vi får väl se då hur de blir.. :)

Imorn ska ja iaf till ryggakuten och se om de kan fixa min rygg, sen blir de och jobba ett kvällspass då jag fick lov och byta bort min ordinare tid..

Humorn i de hela är att jag fick en vänförfrågan på FB idag, är jag så himla trevlig? :)

Nej men typiskt nu är de en geting här, tror den säger åt mig att gå och laga lite mat..

Mia.

Kommentarer
Postat av: vännen..

Den vännen småler inte alls faktiskt ..Han hittade en jätterolig tjej, massa gemensamt å alltid superkul! ..vännen råkade visst bli kär, i nån som var kär i nån annan, typ.. men ok (= läget var jätteolämpligt och då, om man vill ha något tillräckligt mycket så får man bita ihop, vänta å blunda tydligen.. De fungerar ett tag, men prova aldrig!! sen då? ..när man inte kan klandra någon, trots allt.. förutom sig själv, för att ha varit så förbannat korkad så inser man att det som upplevs som min sanning är ..inte vet jag????? ..Allt är bara ens egen tolkning av andra människors ord och handlingar, men va e på riktigt? ..Så just nu efter en massa förlåt, fina ord, massa skoj, återfall och diverse annat så vet jag inte mycket mer, snarare ingenting. MEN, jag har insett några saker..

1.. att jag träffat rätt tjej men vid fel tillfälle, IGEN!!

2.. att obeslutsamhet leder till. ABSOLUT INGENTING!!

3..att jag snyltar på din blogg Maria.. förlåt (;

4..att jag förmodligen är obekväm nu, men de skiter jag i för så här är de å så här tycker jag å de står jag för!!

5..att jag önskar att jag varit nöjd med dig som "bara" vän, för vi har superkul! =)



..Förövrigt så heter vännen Johan är vanligtvis himla trevlig (: kramar

2010-08-23 @ 21:42:48
Postat av: Anonym

åhh gud va gott med dr pepper =)

2010-08-24 @ 21:56:01
URL: http://majjja83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0