ont, de gör ont..

Blev en liten misstolkning tror ja på blogginlägget igår, jag smålog inte åt min vän, utan åt en vänförfrågan jag fick igår på FB.. De var humor.. Nog om de, ja ja förstår dig, och de är ok.. Tror inte du hade förväntat dig något annat..

Usch ja vill inte klaga.. eller joho de är ju min blogg, får ja ju göra hur mycket jag bara vill.. skönt :)

Jag borde spela Lena Ph´s låt Ont, de gör ont..

Du "tjata" på mig att gå till den där ryggakuten, och ajg är glad fast ändå inte att ja gjorde de, och jag antar att ja har dig och tacka för att du propsa på de.. Resultatet? Jo just nu har jag så ont så jag tror jag vill kräkas ungefär.. känns som en hemsk mensvärk, fast ändå inte.. Jag gick dit imorse, mest i förhoppning om att de skulle fixas, men icke..

Jag kom dit han frågade hur länge jag haft ont, när de börja bände och böjde på mig, och blev lite arg över att jag inte kommit tidigare.. Sen fick man ta av sig byxorna, vilket kändes lite obekvämt men de fick ja väl stå ut med helt enkelt.. Nåväl, kollade reflexer och sen fick man ligga ner på britsen, han kände efter var de gör ont och hit och dit drog lite och ja grät nog nästan en sväng på vissa rörelser, han muttra lite och sa jaha, mhmm ioch jaja..  Avslutade alltihopa med någon slags laser, som ja inte har någon som helst aning om va de var, men de var bara ljusstrålar sa han.. så ok.. Lite liniment och en tid nästa vecka.. Va de var för fel? De vill ja knappt veta själv..

Iaf så visar de sig att jag har en jätteinflamation i ryggslutet (korsryggen?) och en led som sitter fel och därför så trycker de på nerverna bland annat isiaschnerven och sen är bäckenet snett oxå.. och i värsta fall så om de inte blir bättre så är de till största sanolikhet en disk som är trasig.. Och då behöver jag ta kontakt med doktorn och försöka få en magnetröntgen och ev. en operation.. Ja va säger jag, tack! Jag var 57 inte 27, eller hur var de? Så nu var de väl ta de lite lugnare för en sväng iaf och så fick vi se hur de utveckla sig, dessa närmsta dagar skulle vara värst.. Och jag skulle själv tippa på att de är en disk som är trasig, tyvärr, för ibland känns de som om man trycker ihop mig från två olika håll och sticker in en kniv och vrider om emellan, jätteskönt jag lovar.. Och jag vet hur svårt de är och få komma på en röntgen, men ska försöka höra av mig till "min" doktor och se om han kan hjälpa mig på traven om de skulle vara så.. Och idag på dagen efter att han klämt och donat så hade jag väldigt ont, men sen gick de över och jag tänkte, toppen! Men nu sitter jag efter ett arb.pass och har tagit en värktablett och känns som om jag vill kräkas för de gör så j**la ont helt enkelt.. Helt otroligt.. Tur att jag är ledig imorn säger jag bara, och kanske ska ta och boka in en tid hos dr iaf och se om ja kan få nått smärtstillande för en sväng, de gör så j**la ont så jag nästan kallsvettas och börjar gråta..

De fanns en anledning till att man tillåter en operation, eller ja flera, men den största iaf.. och jag kan ha fel, men kan även vara så att jag har rätt till de oxå, tyvärr.. Men vi får se hur de blir nästa vecka helt enkelt.. Tills dess blir de en tid av lite vila och så får vi se om jag lyckas att ta mig till jobbet, för nu har de faktiskt gått så långt att jag inser hur ont jag har egentligen och jag skulle bara vilja ha en stor stor kram just nu..

Den här gången kommer tårarna, men inte av att jag blivit sårad, har sårat någon eller känner mig lessen över något som är, denna gången kommer tårarna av smärtan.. De säger att smärta är vekhet som lämnar kroppen, men då undrar jag hur mycket smärta kan man ha i en kropp??

Nog om de, satt och tänkte på en sak idag på jobbet när jag satt i kassan.. Hur kommer de sig att tjejer över lag fortfarande har ett sånt himla tjejigt jobb? och varför får alla killar som vill ha något häftigt jobb? Varför valde jag inte själv att bli, snickare, elektriker, maskinist, eller asfaltsläggare? Eller varför inte rörmokare, eller bilmekaniker? Hur kommer de sig att killars jobb oftast är mer utfröliga och mer kroppsmässiga än tjejers? Vem var de som bestämde de? Varför blev ja inte snickare, vem har sagt att en tjej inte kan de? Fast och andra sidan så hade vi redan minst en snickare i min familj, men vaddå, bilmekaniker, va är de för fel på de då? De hade jag om inte annat behövt.. Men nej de fick bli frysen och mjölken på affären en sväng och sen då? Ja då vill ja hålla på med papper, bokföring, väldigt kroppsligt utförande jobb, verkligen..

Lyssnar på Melissa Horns skiva, Säg ingenting till mig från 2009. Måste säga att jag tycker den är bra och eftertänksam.. Just nu Jag kan inte skilja på..

Fresten har börjat en ny serie på femman, action som verkar vara bra, har sett ett avsnitt Human Target, torsdagar kl tio.. Får se om de är något och se framöver..

Nej nu är de dags för sängläge och hoppas på att de är bättre imorn.. De bara måste de vara..

Nästa fråga.. Är de ok och gråta en sväng och önska att man faktiskt var 57 och inte 27 då de känns mer ok och ha dessa ryggproblem? Seriöst skulle aldrig önska någon annan dehär, oavsett värsta fiende eller inte.. Aldrig..

Mia.

Lät du henne komma närmre? Var hon vackrare än mig? De finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig.. Jag går brevid men halkar efter, jag orkar inte springa mer. Försökt o visa dig med blicken men de är inte mig du ser. Den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut. Hur ska man älska någon som har älskat någon förrut?
Lät du henne komma närmre? - Melissa Horn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0