Skäller på mig själv en sväng..

Sitter lagom trött och lyssnar på I will survive, haft kortdag idag, precis som mina måndagar brukar var, rätt sönt och sluta halv ett och veta att man är ledig tisdag.. faktiskt :) Fast från och me måndag blir de ju ändring på de oxå så.. De är som sagt lite bara en aning rörigt just nu på jobbet, men de kommer bli bra.. Sitter iaf och dricker mitt the som ja blev så besviken över att de inte var riktigt klart, inte riktigt varmt och i samma fundering så blev ja så trött och insåg att de är görlångt till köket, på riktigt.. :) Ja tror ja måste ta tummstocken och se efter hur långt de egentligen är.. sen.. Sitter och är lite sur på mig själv, ja ja vet de ska man väl inte vara, men hur kunde ja vara så otänksam att ja fixa me allt igår, tvätt disk och dammsuga?? Va ska ja nu göra i en och en halv dag? på riktigt alltså, varför ställer ja till de så för mig? Ja ja vet ja ska diska och ta hand om tvätten, men imorn då? va gör ja hela dagen? Va gör andra när de är ledig? Ja vet kroppen är så slut för de är så mycket som händer just nu så ta de lugnt borde vara en bra grej, men de lixom kryper runt i kroppen och nått säger mig att de är dumt att sitta still hela dagen.. Kanske borde ta och fixa de sista prylarna, badrumsskåp och smycken och sånt, men de kan lika gärna vara.. Hade ja haft lite pengar över, de är lön på måndag, så hade ja köpt färg och sånt till stolarna och fixat de imorn, men som sagt en vecka kvar till lön, så känns inte som att man vill kasta de sista slantarna på målarfärg, när tanka bilen och handla mat känns som ett viktigare uppdrag, men och andra sidan.. Ja de får visa sig imorn, annars får ja ta de nästa onsdag ist då ja är ledig..

Innan ja lägger huvudet på soffkanten så är de lika bra att göra iordning en kopp the till vika lite tvätt och diska en aning, annars kommer ja vakna när hon är sju och vara vrålhungrig och dessutom sur på mig själv för att ja sovit bort halva dagen.. Men hur var de där egentligen, varför får man dåligt samvete för att man inte gör nått när man faktiskt är ledig? De är helt ok att ta de lugnt och bar softa en dag, men varför kan man inte bara tillåta kroppen de? Ja känner ju själv att ja är helt slut och skulle behöva vila, men blir de för på riktigt om man faktiskt gör de då? Är de för att då erkänner man för sig själv att man faktiskt är slut och behöver lite ledig tid? Eller varför beter man sig så himla konstigt? Lyssna på sig själv, de är väl dumt? När de finns en miljon me andra saker som är viktiga just då att göra.. Konstigt hur människor funkar.. Nua tar ja och slänger mig till disken så de senare känns ok att sitta ner.. :)

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0