Bara en aningens sliten idag..

Idag är ja helt slut, verkligen totalt död.. Trots brist på att göra nått igår kväll förutom en film då, men idag är ja helt körd i huvudet, som en arbetskamrat skulle sagt, helt slut i huvudet.. :) Ja har pallrat mig upp ur sängen för ungefär en timme sen då min telefon ringde ooch hörde om ja ville jobba idag då en tjej är sjuk, ja är hemskt lessen men ja behöver verkligen vara ledig, visst ja förlorar en hel del på att inte jobba idag, men de är inte värt de idag.. Tyvärr.. Sen skulle ja ju vara ledig idag, så då känns de inte lika hårt, men Tack, men Nej Tack.. Är så slut och trött och lite smått stressad tror ja, men ja tror att de kommer gå över nästa måndag, ja hoppas på de iaf.. Och förhoppningsvis kommer min lilla migrän/huvudvärk att försvinna då oxå.. Då ja kan andas ut och bara börja om me allt och ta de lugnt.. Eller va vet ja, de kanske blir ett stressmoment de oxå.. Men just nu får ja tänka på att de kommer bli bra då och de kommer gå över, åtminstone huvudvärken.. Eller så kanske ja lär plocka fram glasögonen, men ja vet att de inte är pga de som de här kommer, en aning stressad bara.. Men de går över.. De måste de :) På lördag blir de en tripp till IKEA igen, så får se om de får plats lite mer grejer när ja inte ska ha min lilla bil, utan lite släp.. Ja är så shoppingsugen idag, men ja kom på att ja inte behöver shoppa nått just direkt så..

Två dagar, ja skulle behöva vara ledig i två dagar.. Bara två.. :P Men man vet ju aldrig om tre veckor kan de ju bli jättelugnt me jobb, så lika bra att passa på när de behövs..

Har insett att ja har 5(!) veckors betald semester iår, förstår ni FEM! hela veckor.. men min fråga när ska ja ha tid me de, och min andra fråga är va ska ja göra under sån lång ledighet??! Va gör man när man har semester, och de gör ju inget av och vara ledig, men va ska man göra under sån lång tid? Hmm.. Ja får fundera ut nå bra, en utomlandsresa skulle ju inte vara helt fel, så får se till att spara lite, för ja får ju betalt under tiden ja är utomlands isof, ha förstår ni vilken lyx.. Ledig me betald, och ni kanske tycker att ja men vaddå de är väl inget, men har aldrig haft betald semester förr, och första året var nu då ja jobbat ihop sex dagars betald, så nu blir de ytterligare fem veckor till.. HA! Ja måste bara säga att ja älskar mitt jobb :) Men får fundera över va man gör när man har semester ett tag och när man ska ta de helt enkelt.. hmm.. tåls att tänka på.. :)

Idag har ja enbart ett uppdrag, de är att handla mat och försöka få de klart till sextiden.. och de borde ja ju kunna åstadkomma hoppas ja.. De blir den klassiska söndagsmaten Tacos :) Men nu funderar ja faktiskt på om ja skulle ta mig ett bad.. Va sägs om den söndagen.. :)

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0