Festival och slöjor..

Jaha.. måndag idag.. Kändes som om förra veckan var en glassig semester, trots lite jobb, men inte så farligt.. De intogs en hel del alkohol under hela veckan.. eller ja de blev väl ett glas vin minst om dagen, och umgicks med supertrevligt sällskap.. Vädret var kanon och ja hela veckan var i stort sett perfekt om man kan säga så :) Jag är ingen festivalmänniska alls, men jag trotsade mig själv och gick på Peace and Love fredag och lördag, dock ska tilläggas enbart för att vi fick en bra rabatt genom jobbet, då Coop var huvudsponsor.. Men när de händer grejer i kommun där man bor så lär man väl prova då.. Och positivt överraskad faktiskt.. För i mitt lilla huvudet så är festival massa fulla ungdomar skräpigt och kladdigt och skitigt överallt, och dessa bajamajor är ja ju inte heller någon fan av.. Men.. Alla kan väl ha fel? De var underbart väder, goda drinkar på min balkong och fredagen bjöds på sista låten av Donkeyboys konsert, The Hives, Europe, som för övrigt inte alls var så bra.. Och sedan grande Finale The Ark. Massor med folk men inte så mycket fylla, och faktiskt förvånansvärt rent och ja bajamajorna kommer man ju inte ifrån helt enkelt.. Tyvärr.. Lördagen var tämligen lite småsegt, men inte för innehållet av en massa sprit på fredagen utan av trötthet, så de bar iväg till en strand, om man nu kan kalla en strand av gräs för strand men hur som helst, senare på dagen måste jag ha slagit i en sväng av solsting så de blev och sova en del, för att sedan avnjuta korv med pommes, som för övrigt passa väldigt bra denna lördag. :) Sen bar de iväg till en lägenhet längre bort för ytterligare lite intag av den där drycken, och innan hade jag gjort strawberrydaiquiri som för övrigt var toppengoda :) Sen sågs de på Mando Diao, lite öltält, John Fogerty och avslutningsvis Jay-Z. Helgen var helt enkelt mycket bra, de enda negativa var att ja var så trött och inte orka se båda avslutningskonserterna så de blev hem och sova ist.. Helgen bjöd på massa trevligt sällskap och veckan kan bara sammanfattas med ordet perfekt, och när de även känns som semester när man jobbar, ja då är de helt enkelt bra..

Vilken konsert som var bäst.. Ja du alla skulle jag vilja säga.. Men Mando Diao var överraskande bra faktiskt då jag inte lyssnar speciellt mycket på någon av dem.. Men Jay-Z måste jag säga var mäktigast när nästan 30tusen pers står med händerna i luften.. Betyg 5 av 5 för hela helgen :)

Till en annan sak.. Under hela festivalveckan då jag har haft väska med mig har den hängt i fram och med en hand på, lyckligtvis så behövdes inte någon väska fredag lördag så de var ju skönt de.. men man vet ju aldrig va de är för folk ute.. Så kommer vi till Dollarstore igår, mest för att man behövde en promenad och jag har bara en sak och säga, huvudslöjor såna som täcker ansiktet och man bara ser ögonen, kommer inte ihåg va de heter, men hur som helst bör strängt förbjudas.. Iaf i Sverige! Hade väska med mig och med automatik så åker väskan fram vid magen och strängt båda händerna på för att ingen ska komma in i den.. och visst jag har väl inget värdefullt i den, men jag har ingen aning om vem personen bakom "masken" är.. Tycker att man kommer till ett annat land så bör man följa seden dit man kommer.. För när vi åker till Iran Irak så bör vi måste inte men helst så bör vi ha en slöja för håret, åtminstone var de så förr.. och vi gör vackert så att vi tar seden dit vi kommer och jag tycker de hör till vett och etikett att andra gör likadant när de kommer hit! Men bara min åsikt.. När jag gick i 1 till 6 så sjöng vi gladeligen nationalsången på nationaldagen, varför ska man inte kunna göra de nu och vara stolt att man bor där man bor.. Så jag säger bara av med slöjan och bete er som att ni faktiskt är svenskar om de är så att ni vill bli behandlade som svenskar oxå, dock med utländskt påbrå men ändå..

Idag har de avnjutits jordgubbar och glass på balkongen och imorn så förhoppningsvis kan jag äta mina egna jordgubbar direkt från balkongen och DE ser jag framemot! :)

För övrigt så blir de inge mer vettigt gjort idag och jag tror bestämt att nu när jag matat datorn med ström och mobilen med ström så får jag mata mig själv med en liten vilostund.

Kan annars rekomendera en bra film oxå; Man on Fire med Denzel Washington, mycket bra!

tack för mig en sväng..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0