Oense med glasstanten..

Tack för kommentaren söta fröken från Glada Huddik, trevligt att jag kan roa någon ibland :)

De är fjärde dagen irad, fjärde dagen!! Jag blir galen på de där virusprogrammet, visst jättebra att de fungerar verkligen! men snälla.. kan du inte bara fixa viruset och gå vidare ist, jag orkar inte höra DÖNDÖNDÖN stup i kvarten.. Kollade dessutom upp i vilken fil som viruset ligger i och vet ni vad? Filen existerar inte ens en gång, tror att virusprogrammet spelar mig ett spratt bara för att.. Men ja lovar ja ska höra med min personliga datortekniker vad jag kan göra åt saken innan de händer något allvarligt, men de är ju ingen fara ingen idé att gripas av panik, tack virusprogrammet, de gör mina nerver mycket mer lugnande.. Verkligen..

Hur som helst.. Vi har lite brist på kommunikation på jobbet med en glassleverantör, eller rättare sagt jag är aldrig där när hon kommer så finns varken möjlighet att tala om för henne hur hon ska göra eller vilka glassar hon inte ska lägga i, men idag så siktar jag in mig på att hon kommer vara där när jag är där, och hon har gjort mig måttligt förbannad över hur hon tycker att hon får göra i frysdisken.. Petat i fyra sorter som vi inte ska ha och jag vet inte om de är för hon får provision eller för hon bara gör som hon vill helt enkelt.. Hur som helst så har de här "problemet" gett mig svårt och sova, eller ja igår iaf, då jag låg och funderade över vilka väl valda ord ja skulle säga till henne.. Ibland undrar jag om jag är ond rakt igenom eller om jag har schitzofreni.. vet inte vilket som är värst faktiskt.. Men hur som helst, hoppas på att lyckas reda ut allt idag, och förhoppningsvis så fattar hon va ja menar för sist och den första gången jag sa till henne om något så muttrade hon på, så verkar som om hon inte gillar att bli tillrättavisad, ok fine, de är väl inte de roligaste, men ja tycker att även om jag är bestämd ( jo ja kan vara de ibland ) så är jag ändå trevlig iaf.. hoppas jag verkligen..

När man tänker på sitt jobb för mycket på fritiden då vet ja inte om man antingen har för lite och göra på fritiden eller om man faktiskt tar sitt jobb på seriöst allvar och jag hoppas verkligen att de är de sistnämnda, men just nu funderar jag på hur jag egentligen ska kunna gå på semester, efter att ha varit borta två dagar och fått styra upp de som jag vill ha, men de är klart talar jag inte om för någon hur jag har tänkt så är de ju omöjligt för någon annan och veta oxå.. Jag får skylla mig själv helt enkelt.. Men de ska bli lite skönt och jobba kväll ikväll och släppa allt ansvarsområde och göra de som hör kvällspassen till ist.. De blir säkert bra i slutändan.. sen..

Igår satt jag på FB och prata med en vän, de kändes toppenbra och tack de tror jag behövdes :) Känns iaf mycket bättre idag :)

Nej, nu är lunchen uppäten och jag ska platta de här håret får se om jag får nå styrsel på de och sen åka och tanka i en skvätt så jag inte blir stående påväg till jobbet någonstans och sen bege mig till affären, låter som en alldeles lysande plan. Och imorn är de äntligen lön igen, mycket välkomnande och välbehövligt, kan inte förstå att jag tror jag har mer pengar än jag har ibland, de brukar vara så himla mycket månad kvar i slutet av pengarna tycker ja.. men nu ska de bli ändring, inte några större utsvävningar och inge nya skor förns i slutet av månaden om de är så, vill försöka spara lite till oxå.. Vi får väl se hur de går me den planen, men de gäller och hålla sig ifrån kupolen så borde de gå :)

Shit nu var kl mycket dags och släppa datorn och göra sig iordning..

Mia.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0