Sjuk..

Jag är sjuk.. Eller jag kan inte riktigt definera känslan, jag har en hosta utan dess like och lite feber.. jag skulle vilja säga alldeles för lite för att vara hemma, men jag är helt matt i kroppen och när jag anstränger mig så blir jag helt slut, så jag är alltså sjuk.. Jag resonerade helt enkelt att de var bättre och vara hemma idag och jobba imorn än att jobba idag imorn och sen vara hemma nästa vecka..Så jag hoppas att de lägger sig och att imorn så kan jag gå till jobbet igen! Nej just inte kan jag, utan jga ska helt enkelt, jag har inte tid och vara sjuk eller vara hemma.. jag behöver arbeta!.. vilken arbetsmoral.. Visst jag skulle kunna vara hemma imorn oxå för att tjäna något på att vara sjuk, men jag väljer hellre fullltidsbetalt än 80 procent betalt en dag, och då kan jag lika gärna jobba för att idag får jag inte nån ersättning iaf så spelar ingen roll helt enkelt..

Ringde en vän nyss för att jag behövde byta några ord med henne, konversationen löd som följer..

-Du är lite söt du :)
-Jag.. öh..
-Hur många år har du jobbat inom restaurang?
Varpå jag tittar på kl och inte har en aning om att de är mitt i lunchen..
-Öh jaha de är mitt i lunchen, men du jag ringer lite senare..
-Ja gör så :)

Jag tänkte mig inte för helt enkelt.. tänkte nog mest att kl är ju efter tolv för längesen, men inte att man äter kl halv två oxå..

Jag ringer lite senare helt enkelt..

De är så sjukt tråkigt och vara sådär på gränsen för frisk för att vara hemma och för sjuk för att vara på jobbet, men man orkar inte nånting och jag skulle verkligen behöva rycka upp mig lite för att fixa morgondagen..

De var någe helt annat jag skulle skriva om men jag har faktiskt inte någon koll på vad de var.. så jag tar och lägger mig ner på soffan en sväng och vilar lite..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0