..och för övrigt..

Trycker igång Spotify för att slippa de avlägsna mullret.. Jag gillar inte oväder, allra minst åskan, usch.. Man kan inte göra nått, inte se tv, inte lyssna på musik inte sitta vid datorn, klart de finns andra saker och göra, men va är de man får lust att göra vid just de tillfällena.. Ja just de sakerna.. Iaf de åska på rätt rejält så man hör hur åskan laddar ihop sig och man känner laddningarna typ och pang sa de så slog de ner precis här vid mig och jag satt i soffan med balkongdörren öppen, och billarmet på en bil nedan gick igång och jag fick smått ont i vänstra kinden och i vänstra armen och jag rös över hela kroppen, och med oväder så finns de inte nått man kan göra för man kan inte styra de, och en smått aning orolig ställer jag mig i balkongdörren, men de var ju ingen fara, men väldigt väldigt obehagligt!.. Fast ja är nog en mes egentligen haha rädd för både de ena och andra.. Men men sån är jag..

När ovädret väl lagt sig någelunda och bara regnet öste ner så la jag mig i soffan och läste lite, har börjat på ny bok nu efter att inte har hunnit läsa Små citroner gula, nästan alls, men efter nästan ett år så har jag läst ut den, inte alls de att den var dålig utan de har varit tiden som uteblivit helt enkelt.. Så nu har jag börjat på en ny i vilket fall, som heter Sängläge, handlar om en kvinna som för en dagbok när hon har tre månader kvar till förlossning får veta att hon har för lite fostervatten så hon ska bara ligga ner.. Hur som helst.. ( va ja kommer ifrån de jag ska skriva om då..) så min största hobby nuförtiden, eller ja alltid ska jag väl egentligen tillägga är faktiskt att sova.. Så fort jag har lite tid över, tråkigt eller bara väntar på något så är sova alltid ett alternativ.. Så jag la mig ner på soffan en sväng och sov tio minuter, trots att kl var åtta och jag egentligen skulle kunna hålla mig vaken till sängdags som egentligen skulle kunna vara vilken minut som helst nu, men i väntan på att ovädret skulle ge sig helt så att jag kunde internetnörda lite så blev sova de som kändes som ett bra alternativ.. Och då ska egentligen tilläggas att jag redan sovit middag en gång i dag.. Tror att de varit lite brist på sova de senaste snart åtta månaderna eller nått sånt, så nu börjar de ta igen sig.. Fresten håller förkylningen i sig än, men kan rekommendera halstabletterna Senega ( tror ja de heter..) från apoteket som faktiskt hjälper mot en slemmig hosta lite grann, eller ja de blir en klarare hosta helt enkelt.. Som jag för övrigt fick i början av sommaren när allergin var värst och jag ville ha något som utvidgade luftvägarna iome att jag tyckte de var svårt att andas, och ja då rekomendera hon dem, vet inte alls va de hade med saken och göra, och jag kan tycka att hennes råd om att åka till doktorn var ett mycket bättre advice.. Men som sagt jag köpte halstabletter ist.. och nu kommer de ju väl till användning.. Så tack apoteksdamen för rådet, som faktiskt var bra nu när jag var förkyld..

Och ibland undrar jag hur gammal jag är egentligen som igår tillexempel.. Hungrig eller ja en aning iaf och tänkte en frukt innan mat, de skulle sitta fint, de som dock finns i kylskåpet är Persikor som Herrn köpt, och jag tar en utan att ens tänka mig för överhuvudtaget och vips så har jag en härlig allergisk reaktion i ögat.. Ska tilläggas att efter fem eller om de var sju timmar har de inte släppt än så funderade ett tag på om de var en kombination av ögoninflammation, hur som helst så vakna jag imorse med att jag faktiskt inte kunde öppna ögat alls, så allergisk reaktion som blev till följd av ett igenvarat öga, jag vet förlåt äckligt, hur som helst som fortfarande är lite irriterat och som jag har ont i.. Frågan är bara, När ska jag lära mig vilka frukter jag absolut inte ska äta?! Tydligen inte än iaf..

Takluckan på bilen har för övrigt gått sönder.. Någon liten grej som sitter på skruven eller va de nu är för nått finns iaf inte på den ena sidan så den har hakat ur sig eller hur man ska säga, och jag antar att man inte bara kan köpa den där lilla brickan eller va de är, separat utan att man måste köpa ett helt sett med massa grejer som förmodligen är apdyrt.. Ibland älskar jag verkligen min bil.. Trodde de var slut på saker som kunde krångla nu när jag typ bytt allt.. eller jag har betalat och andra har bytt, ett mycket bra och effektivt sätt att lösa grejer på, dock en aning dyrt, men hur som helst.. Orka göra de själv? :) För frågan är ju absolut inte om jag kan de eller inte haha..

Rökte för övrigt en cigg igår, inte alls för att ja behövde, mest bara för att ja ja vet egentligen inte.. och faktsiskt slutsaten var att jag behöver inte köpa något nytt ciggpaket, för att jag inte känner att de är nått jag behöver just nu, så ett pluspoäng till mig, och trots att jag borde ha jordens abstinens och bara vara sur och grinig så går de förvånansvärt bra och jag är förvånad över mig själv faktiskt.. Men! Jag har inte slutat, för man vet aldrig om man får ett återfall och då vill jag inte stå där med dumstruten på huvudet och säga att jag faktiskt slutat men har misslyckats, då är de bättre att säga ett uppehåll, och varför, ja allt gick så snabbt så jag vet egentligen inte varför, men varför inte?

Har för övrigt lånat lite för mycket saker från internet tror jag så nu går virusprogrammet på högvarv och säger att jag har nått virus här och där ibland och de låter som ett brandlarm, de söta dock med virusalarmet är att de står att ett virus har påträffats men de inte är någon fara och de behövs inte gripas av panik.. Haha.. tack för mig som tjej så gör de saken mycket bättre, dock är de väldigt irriterande när de sätter igång sådär en gång var femtonde minut och har gjort de i tre dagar.. Vet inte heller va de är för filer som den hittar som de är virus på och jag har egentligen inte någon som helst koll på va alla filer på datorn är till för och jag skulle väl i princip kunna radera alla som jag inte vet va de är, men med risk för att förstöra hela datorn så tar jag mitt förnuft tillfånga och enbart raderar sånt som jag vet att jag kan radera, såsom filmer musik och bilder.. Har även gjort en ny skiva till bilen, äntligen! Börja lessna på allt som fanns därnere och insåg att de var dags och förnya sig lite.. Så sagt och gjort och den blev tokbra..

För övrigt så åt jag en piggelin idag och nu ska jag dricka mig en kopp the och sen är de väl sova som gäller..

Mia.

Jag skulle funnits där, jag borde stannat kvar, men tiden bara gick..
Orup - Tiden bara gick



Kommentarer
Postat av: erica

Men SHIT vad jag skrattade!! Mäkta underhållande... :D

2010-07-13 @ 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0