Massa borden..

Jag borde.. men jag sitter här ist.. :P Jag borde verkligen ta tag i packningen och börja lite iaf, och jag borde verkligen diska, jag borde städa.. Helt enkelt jag borde en massa.. Men jag laddar...

Har verkligen inte någon som helst lust att ta tag i något just nu, köpte en tomatplanta igår och den borde ju få en massa ny jord så den kan växa lite, men har inte någon kruka som passar, snacka om dagens i-landsproblem.. men men.. Ja ska faktiskt ner på kupolen en vända, funderar på och ta med mig två par skor och se om de kan fixa dem.. För de ena blommiga älskar jag och vet att jag inte kan använda de igen förns de har klackat om dem, så vill man vara fin eller ja så måste man ibland öppna plånboken.. Tyvärr.. Fast jag ska absolut inte klaga, för nu börjar jag äntligen få någelunda ordning på ekonomin och nu kanske månaden räcker till slutet av pengarna och nästa lön kommer in.. Snart.. Men de dyker alltid upp något tråkigt, skatt på bilen eller något annat som drar iväg, men nu så så ska de inte vara något mer.. Allt i lägenheten är i stort sett inhandlat sånär som på några smågrejer, som jag för övrigt inte vet vad än, men de löser sig alltid.. Ja de var ju den där platttvn då.. Men jag har inte något behov av en större tv, egentligen så skulle jag nästan kunna påstå att jag faktiskt inte behöver en tv alls så ofta tittar jag på den.. Men men.. Jag känner verkligen iaf inte för och lägga ut sådär 6tusen på en sak som jag så sällan använder och den jag har funkar ju faktiskt fortfarande, så när den går sönder ja då kanske..

Utomlands semestern är betald och klar, fickpengarna undanlagde, så idag tänkte jag om jag hittar några så ska jag inhandla ett par nya skor, alltid bra och ha.. Nackdelen med pengar är att jag ibland har en förmåga att göra av med lite mer än va jag tror jag har.. :P Men spela roll om jag äter nudlar resten av månaden då, jag har ju iaf betalat alla räkningar och då får jag göra som jag vill.. Och man ska unna sig något varje månad, även om man redan har köpt tre par skor denna månad, men men...

Känner mig lite mer positiv till saker och ting nu, och ja tror jag har fått rätsida på de mest.. hmm tror jag iaf.. och just nu tar jag en dag i taget och känner efter precis hur jag vill med dagen innan jag sätter mig i nått som jag inte orkar eller vill..

Klippte ju av mig en hel del hår oxå.. borde lägga upp en bild.. men äh ni får ju se sen iaf när ni träffar mig.. haha :) Men jag tror iaf att jag känner mig väldigt nöjd just nu, även om de är lite triksigt och få till de än så länge, då jag inte har kommit in i de, eller rättare sagt innan jag har slutat bry mig.. Men om jag säger ungefär Victoria Beckham, Carina Berg typ.. då fattar väl alla hur kort de är? :)

Jaha, ska försöka få upp två hyllor idag oxå, men vet inte om jag har plugg och grejer, så vi får se då, nu när jag lärt mig hur man gör ordentligt.. :)

Orkidén vill nog inte blomma så mycket längre till verkar de som, men den har hållt sig bra länge och jag hoppas att jag kan lyckas få nya blommor på den..

Nej disken ropar väldigt väldigt högt nu och dags att packa, göra lite rabarbermarmelad till mammsen och ja jag har helt enkelt inte tid och sitta här längre..

Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0