Dr. pepper, konstiga recept och konstiga dagar..

Jaha, jag har så himla mycket att skriva men de får jag ta en annan gång för de passar inte riktigt alla ögon.. så väntar med de helt enkelt..

De har hänt ett och annat den senaste tiden, en hel del helt enkelt.. de har varit huvudet ner och fötterna upp ni förstår väl själva.. Nu försöker jag komma tillbaka på fötter och efter att sällan varit själv sen jag och herrn bröt upp så har denna vecka slagit tillbaka på mig själv, igår var ett riktigt dåligt humör, och jag förstår själv va som är felet, jag behöver mig själv tid.. Mycket!.. Så sagt och gjort, de har blivit en hel del mig själv tid denna vecka, och jag är inte riktigt helt återställd än, men de kommer.. sakta men säkert.. tror jag iaf..

Åh jag hade massa bra saker och skriva men de flög bort i matlagningen som faktiskt blev bra.. :) Jag är som sagt inte världens bästa på mat, inte alls faktiskt, men jag kan en sak och slå ihop olika ingredienser och koka ihop något som jag inte ätit förr med dem, de kan jag faktiskt.. Idag bestod middagen av Ris med Kyckling och krossade tomater, champinjoner röd lök äpple och färsk ananas, svårt ord och stava de där, hur många ananana är de egentligen?? Hur som helst, de blev faktiskt bra, ja svartpeppar salt och basilika oxå såklart.. :) Låter kanske konstigt, men de blev bra, och huvudsaken jag gillar min mat.. som annars kan vara en aningen rutin och vardagligt tråkig.. Till de ska tilläggas att ja drack ett underbart glas dr. pepper :)

Igår började en av mina favortiserier, Fringe, mycket mycket bra :) Så ikväll ska jag förhoppningsvis avnjuta ett avsnitt till med lite chips och lite the, och hoppas på att jag inte somnar i soffan, för ja känner hur trött jag verkligen är..

Hur mycket mygg finns de ute nu? och när hinner de egentligen bita mig?? Eller har ja lyckats utveckla någon slags allergi? Som apropå allergi, idag gjorde jag nått jag vet att jag inte ska göra, men jag var bara tvungen.. Jag hörde med min arb.kollega om vi kunde äta nektariner och persikor (hon har pollenallergi även hon) för jag kommer aldrig på vilka frukter jag ska passa mig för, men oftast är de de jag tycker mest om tyvärr.. Sagt och gjort, kom fram till att nej den frukten ska jag hålla mig borta från, men ändå så måste jag bara prova.. Varför gör jag så? Varför utsätter jag mig för sånt när jag vet att jag inte bör? Som en viss person sa, du får skylla dig själv, och jag håller helt med.. Jag får helt enkelt skylla mig själv, jag dör ju inte men de kliar i hals öron och sen i ögonen och så länge de håller sig till halsen så är de helt ok, men ögonen är värst.. Men idag var tack och lov en bra dag så kliningen höll säkert bara i sig i ca en halvtimme och ögat var helt återställt... typ.. Så om de var värt de?? Ja absolut, skulle göra om de hur ofta som helst om de inte vore för att ibland så är de besvären som uppkommer efter intagandet av frukt värre.. Så jag får nöja mig själv med att njuta av vissa frukter ibland bara.. typ äpple päron persikor nektariner och så kiwi då.. Men någon gång måste man trotsa "faran" i det oxå och vara lite wild and crazy.. :P

Apropå nektariner och persikor, Persikor har päls och Nektariner är nakna, för att lättare hålla reda på vilken av dem som är vilken.. bara så ni vet..

Framkalla lite kort här för någon dag sen och nu har de äntligen kommit så nu ska jag sätta upp lite fler på min vägg, kommer bli hur bra som helst och bara bilder som får mig att må bra :) Toppen! :) Sen ska jag även ge en bild till min bästaste kollega :) Som jag imorn ska på "romantisk" middag för två till :) Hennes karl åker till någon annanstans och ska se Kiss, så vi tänkte ta en kväll ihop, ser mycket fram emot :) Var så himla längesen och vi behöver en kväll ihop, var inte igår och vi har nog en hel del och prata om misstänker jag som vanligt.. Som jag gillar denna tjej! :)

Nu sitter jag här med mitt the som är lite för varmt för att dricka än, som vanligt och lyssnar på Aldrig Nöjd? Med Veronica Maggio.. :) följt av Calle Kristianssons version av Walking in Memphis.. Just nu nöjd? Ja absolut och 17 minuter kvar till ett förhoppningsvis bra avsnitt igen av bästa favvoserien :)

Har fått lite olika reaktioner och frågor angående att jag har kontakt med Herrn fortfarande.. Jag förstår alla hur de menar och allt sånt, vill bara förtydliga att han och jag vet exakt var vi står och varför de blev som de blev, och att vi båda två kanske på nått plan behövde de.. Och att vara sams och kunna umgås ibland är inte hela världen, och de är inte enkelt alla gånger, jag förstår de som säger kör vidare bara, men de är inte så lätt alla gånger och jag tänker inte bli osams, för de är bara jättedumt.. Vi vet var vi har varandra och var vi står någonstans, och så länge vi vet de så är de väl bra sen oxå.. Men alltid trevligt och höra hur andra tycker och tänker, och i slutändan så gör jag förhoppningsvis helt som jag själv vill och tycker.. Men ja, de är knepigt ibland, men allt kan inte vara enkelt heller.. Speciellt inte när de kommer till kärlek och sånt.. Huvudsaken jag själv vet vad som händer i mitt liv någelunda så är jag nöjd, för i mitt liv, där vet man ju som sagt aldrig hur den ena dagen ser ut efter den andra, så de är väl helt ekelt bara ta en dag i taget och se vad som dyker upp.. Alltid lika spännande.. Något som är helt självklart är iaf att jag har bråkat klart helt, ingen lust att bråka eller tjafsa mer överhuvudtaget, och de är för mig bara ett stort steg och inse de att så är de inte jag vill ha de.. Så just nu försöker jag ta ett steg i början på något som är i framåt riktning i mitt liv, och de kan vara nog så jobbigt de ibland..

Nejhej.. de där andra får ja ta upp någon annan gång, dels när jag kan komma på va de var ja skulle ta upp och just nu blev de så himla långt ändå så de räcker för stunden..

Dr. Peppern är slut, disken är nästan helt klar theet är påväg till drickningsstadiet, imorn blir de "dejt" och ja just nu nöjd :)

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0