Semester, P&L och rent allmänt...

Igår satt jag på balkongen och solade efter jobbet och kände mig bara sådär extra nöjd med livet, så himla skönt, var ju ett tag sen, men senaste veckorna så känns allt så himla bra på nått konstigt sätt, något som jag inte trott för någon månad sen.. :) Kom fram till på min solning på balkongen att jag vill aldrig bli en såndär surkärring till mamma som tanten i grannhuset är till sina barn.. De har nämligen ställt upp en pool utanför, helt galet då de är ett lägenhetshus, men trevligt med gemenskap för dem iaf, och i jämförselse med mitt hus så är jag lite avundsjuk, de är lite som när ja bodde i den där lilla ettan i leksand, sån gemenskap, fast våran var bättre såklart :) Iaf så de var ju tokfint väder och ungarna badade och förde visserligen massa oliv.. Eller oliv, ojud heter de väl men jaja.. Barnens mamma sa hela tiden hörrni ni får inte göra så, inte stå vid kanten sådär, och inte så inte så.. Stackars ungar, ok att de kanske inte gjorde alla saker rätt ibland, men snälla de är bara vatten ungarna är uppenbarligen så stora så de kan simma och leka själv i denna pool, för så stor är den inte och bara låt dem vara.. De hade ju faktiskt trots olivet jättekul.. Senare på eftermiddag så var andra barnets mamma ute, eller jag är tveksam de kan vara farmor eller mormor oxå¨, och sa exakt samma sak, men denna gång var de mer att de skulle torka av fötterna innan de gick i poolen för annars så blev de ju gräs och jord i.. men låt de leka helt enkelt..

Tråkigt faktiskt att de inte bara kunde njuta av en jättefin dag och låta ungarna härja precis som de gjorde för de hade jättekul.. Nej tacka vet jag supermamman i Huddik, henne ska jag bli som när jag blir mamma oxå, lätt! Hon fixar allt :)

Eller vänta här nu, när jag blir mamma...?! De kan jag säga att de kommer dröja ett bra tag, dels för att jag inte är redo för familj än och dels för att ja ibland fortfarande känner mig som 22 och tydligen när de kommer till fest inte kan vara vuxen och sänka musiken haha.. På tal om de så hade jag fest här i lördags, och de var verkligen fest, verkligen.. Vi var väl sådär en tio tolv glada själar som firade midsommardagen, eller ja svepskäl för en fest tror jag haha.. :) Och de var iaf musik på högsta volym till kl två, grannen fick av ren olyckshändelse chips på sin balkong så på söndagen stormade hon rent bokstavligt upp vid tretiden tokringde på dörren och jag fick mig en utskällning så jag hade så himla dåligt samvete sen... Och de var ju faktiskt inte meningen och jag erbjöd mig och städa men nej tack fick jag till svar.. Grejen var ju den att de var ju inte mycket chips, men tror hon störde sig på den höga musiken samt att vi hade högklackat på oss och dansa för de var ju som och var på krogen här, förrutom att de bara var bra musik, och bra folk haha :) Sen när hon kom ut på balkongen så fick hon nog.. Jaja de var ju inte meningen såklart, men lite rädd som man är för att få en varning eller bli vräkt så tog jag mig till kupolen dock bakis eller ja ont i huvudet och inköpte mig en blomma med kruka, så när jag väl kom hem så plingade jag på och bad om ursäkt och gav henne blomman, då fick hon dåligt samvete för de var inte alls så hon mena utan hon ville bara skälla lite för chipsen, men iaf så är jag och granntanten sams så de känns faktiskt väldigt bra.. men de tar nog lång tid innan jag startar en fest här hemma igen :)

Igår fick jag äntligen tillbaka min efterlängtade mobil, så nu hoppas jag på att den ska fungera igen :) Tog mig en jättelång sovmorgon idag, men de behövde jag nog helt enkelt.. :)

Jag saknar en person väldigt mycket faktiskt.. Men just för tillfället så är jag lite nöjd över att få ha hela lägenheten och mig själv för mig själv för en sväng.. De kan jag oxå behöva en sväng och bara vara.. :) Men jag längtar tills senare på eftermiddagen idag då jag äntligen får en stor varm kram och se världens finaste leende på läpparna igen! :) De ser jag framemot :)

Idag kommer även de två som hjälpt mig så himla mycket hit och vi ska ha lite balkongmys, äta lite lätt sallad och sen ska de på bio, så de blir trevligt.. Senare på kvällen ska jag och min vän hämta ut P&L biljetterna för fredag och lördag, jag som inte skulle dit alls, men tack vare att jag är CoopAnställd så fick vi lite rabatt för har för mig att de är ganska stora sponsorer.. Så de blir och njuta av lite festival, fastän att jag har svårt för de människorna, men ja tror de blir väldigt väldigt trevligt faktiskt och när jag tänkte efter och kolla på vilka artister de skulle dit så inser jag att de är fyra som jag vill se på fredagen så de känns ju faktiskt helt ok :)

Känns som jag oxå har semester denna vecka, min arb.kollega och kära vän har semester och jag slutar tidigt alla dagar denna vecka så de känns lite som semester.. :) Så kan nog vara så att de kan bli ett glas vin idag oxå, va f*n de är ju ändå sommar :)

Nej ska sätta lite fart och kanske få på mig några andra kläder än pyjamasen och göra nån nytta och bara njuta av att jag just nu är väldigt väldigt lycklig, de känns bra! :)

Mia.

Kommentarer
Postat av: erica

haha, jaa... för jag tjötar ju aaaaaaaaldrig på barnen! gapskratt

2010-07-02 @ 09:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0