Uppdatering...

Jaha, ska ja försöka säga någonting om allt som hänt de senaste fyra dagarna..

Jag summerar lite..

I tisdags åkte jag på den härligaste sjukan av de alla (inte) magsjuka och låg ganska deckad hela dagen, inte mycket mat som intogs då de inte fick stanna så länge iaf.. Klen både onsdag och torsdag, och i torsdags hade ja vela jobba men kroppen hade inte kunna lyft en enda mjölkback.. Så lika bra och stanna hemma och inte smitta någon annan.. De konstiga är att ingen i min närhet har blivit sjuk, inte ens karln fast vi har setts hela veckan.. vilket är konstigt, har en teori på varför ja blev sjuk.. Men vet de inte kan stämma, men då de har varit så himla mycket med allt på sistone så tror ja på nått sätt att kroppen sa ifrån, och behövde vara hemma och "vila" men de är min egna teori.. Men tycker ändå att någon annan borde ha blivit sjuk ändå.. men men..

Torsdagen ringde min förra chef, då han har blivit chef i Leksand och gav mig riktigt tråkiga nyheter, vilket betyder att ja inte längre är säker på mitt schema fram till sista april då nya chefen kommer, men de löser sig säkert, var väldigt bitter på fredagen och delar av dagen igår, men ja tror de har lagt sig lite, ja hoppas att de går vägen som ja vill att de ska göra så ja på nått sätt kan få tillbaka MITT ansvar och mitt schema igen.. Men tillbaks på ruta ett antar ja..

Fredagen var första dagen på över ett år som ja inte alls ville gå till jobbet av förståeliga själ.. Kände inte alls motiveringen att gå till jobbet, och ville bara vara hemma en dag till sjuk, men insåg ganska snabbt att de skulle ja inte bli klokare av så de var bara att ta tag i sig själv och gå tillbaka till den arbetsplats som ja i vanliga fall älskar.. Fick även höra att ja var gravid, i fjärde månaden skulle de visst vara, vilket oxå är konstigt för isof är ja den smalaste fjärdemånadens gravidtjej som finns.. Speciellt efter magsjuka.. De stämmer ju självklart inte att ja är gravid för i såna fall har ja missat något väsentligt, och för att tidpunkten inte alls är särskilt smart för att bli med barn, men de är ju en helt annan sak.. Kom senare fram att de tydligen var karln som skrivit något på FB som någon annan hade misstolka så då helt plötsligt var ja gravid.. Haha som ja älskar den där byn som gud glömde hahaha.. dvs leksand.. Men spännande att man fortfarande orkar engagera sig om saker när ja inte bor där.. Folk har väl en aning för lite och göra helt enkelt så varsågod, ja hade lika gärna kunna skrivit att ja faktiskt är gravid, och de är verkligen strålande tidpunkt.. hör ni själva ironin?
Efter jobbet träffade ja söta fröken och hennes dotter och sambo, så himla trevligt och träffa dem igen, ja saknar verkligen henne och hennes dotter är så himla söt så man blir helt barnkär, men lite rädd för att hålla ändå tänk om man tappar henne? men lite fick ja hålla så då var ja nöjd.. tog några kort me mobilen så nu kan ja titta hela tiden :) Även fast ja bytt bakgrundbild på mobilen och har sötaste ungen där hela tiden :) Imorn eller idag åker de tillbaka igen till glada huddik saknaden blir stor som vanligt..

Igår lördag var en arb.dag i leksand på affären där, och en dag där känns som man jobbat en hel vecka man blir helt slut av att jobba där, men de har dock blivit bättre ska jag säga.. Sen bar de av hemmåt och efter att ha ätit en jättegod middag så dog kroppen bokstavligen så vi åtta sov jag och vi halv tio bestämde ja mig för att kasta in handduken rejält och bara sova helt enkelt.. Så imorse vi åtta vakna jag av att solen lös och jag har missat schlagern chipsen dippen och myskväll helt enkelt, men rejält utvilad och var nog precis va ja behövde :) Kändes som man sovit bort hela dagen då de är så himla strålande väder ute, men inte för just nu är kl kvart i tio och dagen har bara börjat.. Blir en promenad i solen och enligt min dator för en halvtimme sen var de 3 plus grader ute och de här kommer bli en soft dag helt enkelt.. ladda inför nästa vecka som inte alls kommer bli så rolig, men ja tar en dag i taget..

Torsdagen ska även tilläggas att min karl startade en egen blogg där han kan skriva av sig lite väldigt rogivande läsning och faktiskt skönt att han kan få skriva av sig lite oxå.. Fastän att ja inte kan skriva exakt va ja vill här längre vilket är jättetråkigt.. men de ska väl finnas idioter till allt så lika bra att låta bli.. Vet vilka missförstånd folk fått för sig förrut så varför skulle de inte få de nu?.. Säger som en gammal arb.kamrat vilka j**la klappträn de finns.. :)

Nej innan ja har gått bananas på alla idioter där ute så är de lika bra och sluta skriva här så ja inte blir riktigt elak på folk helt enkelt.. Idag kan bli en bra dag helt enkelt..

Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0