sockerholic..

Jaha.. Efter en helt hysteriskt galen dag på affären, så sitter ja här och är helt utpumpad i hjärnan och undrar var den här dagen egentligen tog vägen.. de vet ja fortfarande inte.. och antar att imorn blir de om de nu är möjligt ännu mer galet, men ja laddar batterierna med lite choklad både kexchoklad och en chokladkaka med Passionsfrukt som jag bara älskar som idag damp ner i postlådan inslagen i ett vitt papper med röda blommor som de stod glad påsk från din vän på :) och iome att ja inte kände igen handstilen så tog de mig ett tag innan ja fatta vem den hemliga budbäraren var, och de var ju käraste vännen som har hjälpt mig så himla mycket otroligt på sista tiden så de inte finns ord för, kommer vara evig tacksam till dig! Så tack så mycket för chokladen, de var helt rätt och jag sitter och mumsar på den just nu :) För er som inte vet, Marabou Premium med Passionsfrukt! Som för övrigt vecka 16 kommer de komma ut marabou choklad med passionsfrukt och chili som tydligen ska vara god, och med då vanlig mjölkchoklad, så den premiären ser ja framemot :)

Min fina vita ros som ja reashoppa för tio kronor för en månad sen ungefär har tagit sig rejält och två små knoppar tittar fram och ja är så glad att den mår bra, hoppas att den rosa ska känna sig lika hemmakär :) Och Gerberan i köket blommar för femte eller sjätte gången, så den verkar gilla hemma oxå, så glad att ja lyckats! och ja försöker ge dem så mycket kärlek de bara går, planerar på att plantera ut rosorna sen i sommar och hoppas på att de ska gilla de, och att orkidén ska se lika fin ut ett bra tag till som den gör nu! Fredskallan blommar som aldrig förr, visserligen ska blommorna inte vara bra för blomman, men den ser faktiskt ut att må mycket bra så de är ja glad för, och kaffeplantan ja den trivs oxå på sin plats, mycket bra! Ja hjärtanen på tråden börjar väl ta sig lite men den blev nog lite deprimerad under bilfärden och lite fryssen så ja hoppas på att den snart ska gilla läget oxå :) Alla blommor nämnd ingen glömd :)

Dagens absoluta höjdpunkt! :) Är hemma och jag och herrn har en liten konversation.. lyder ungefär såhär:

Han: Men du är de inte sista april idag, då man skjuter massa raketer och sånt, de är de va?
Jag: Men ja du de är de ju, hur kan jag ha missat det? Hur kan de ha undgått, men ja de har du helt rätt i..
Han: Va konstigt ja men de är ju de idag..
Varpå jag grips av panik när ja inser att bror fyller år om två dagar, kusinen imorn och att ja har totalt missat de och att ja inte har någon present och jag som ändå ska hem i helgen.. Så ja plockar upp mobilen och lite smått hysterisk ringer min andra bror och säger vet du de är ju sista april idag och bror fyller ju år om två dagar vad ska vi köpa?!!
Bror: Men han fyller ju andra maj..
Jag: Ja men de är ju om två dagar!
Bror: Men du han fyller år i maj, de är ju om en månad de är ju mars nu..
Jag: Ja men! Ja de har du ju helt rätt i, ja men då var de inget, vi syns väl kanske i helgen då..

Hahaha va vi skratta när vi kom fram till att de var sista mars och inte sista april.. Snacka om att ja är lite månadsvild.. Haha..

Inser att de där med semester en vecka kanske inte alls skulle sitta helt fel egentligen och bara ta de lugnt för en stund och faktiskt inse att de är 1 april imorn och ingen annan månad, och ja kommer säkert gå på massa dumma skämt och grejer imorn då ja är typ inte bara den mest virrigaste nyfiknaste personen i världen med minne guldfisk, utan oxå väldigt lättskrämd och lättlurad.. men de får ja väl bjuda på då helt enkelt.. :P Ja vet ju trots allt om de, och de är kanske då man inser att man borde varva ner ta de lugnt andas, tänka igenom saker, och ta en sak i taget.. men varför skulle jag göra de när de är så mycket mer komplicerat och göra flera saker samtidigt... ? Som häromdagen då jag började med att ja skulle sätta upp väggorden, samtidigt som ja skulle beställa sommardäck, fast under tiden skulle ja ju faktiskt bara diska en sväng oxå, samt någonstans därimellan svara på lite sms och prata i telefon, varför göra en sak i taget när man kan göra allt på engång? :)

Såg att antalet som läser bloggen har minskat lite, men de beror väl på att de kanske är lite mer positiv anda på mina inlägg just nu, lite ibland iaf, så då var de väl inte så jätteintressant helt enkelt, för då finns de väl inget och skvallra om? För hur kul är de att prata och skvallra om någon som berättar att hon har minne som en guldfisk, samtidigt som hon inser att ja förmodligen förolämpar guldfisken och som är smått förrvirrad och panikångest och hysteri över att ja är en månad i förväg för min brors födelsedag? Samtidigt som ja berättar att ja verkligen uppskattar mina vänner för att de är guld värda och för att ja är så himla glad och ha dem? De finns väl inte en kotte som orkar engagera sig i det? och hur kul är de och komma till sina tjejkompisar med ett skvaller om att ja tycker de var jättebra att jesus gick och dog så ja fick äta godis? Nej skulle inte tro de va? Hahah så där fick ni! Sucker! Ha lite skadeglad får ja vara, för någon gång kommer de och äter upp en haha.. Och för övrigt så börjar allt godis stå mig upp i öronen och jag undrar hur en sockerholic som mig ska kunna klara av att överleva detta godisregn detta vecka? Finns de ingen som helst hejd på de? Nej tacka vet ja egentligen att de är bara tre dagar kvar som de är påsk, samtidigt som sockersuckern i mig bara sitter och ler och njuter av allt de söta för hur de än är så övervinner sockersuckern mitt andra skitzofrena jag som säger att kroppen faktiskt inte behöver mer godis och att någon måtta får de vara, men vaddå, tre dagar sen är de ju lugnt, för i normala fall så är sockernivån ganska låg och när ja börjar inse att en tand börjar verka så får de från och med att allt godis jag har är slut vara ett uppehåll på godisfronten i åtminstone tills nästa lördag.. :)

Undrar egentligen hur många gånger jag har skrivit samtidigt i detta inlägg..

Jag kan faktiskt erkänna att förutom alla de andra saker jag skrivit så är ja trots allt när de kommer till julklappar födelsedagspresenter och påskägg, fortfarande 7 år och vill faktiskt fortfarande ha de, oavsett om ja egentligen är 27 som de står i mina papper...

Nej gonatt!

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0