Schitzofren.. ?

Ledig idag.. Fick höra att de hade snöat en massa, jag som trodde när jag vaknade att de hade regnat, men icke.. 4maj och de snöar, är de inte helt otroligt? För två år sedan så var de 17 maj och de vräkte ner snö då oxå.. I byn som gud glömde så var de en halv dec på backen och de var lite riskabelt och köra bil med sommardäck.. Är de inte nu de ska vara påväg och bli sommar? Vad hände med den globala uppvärmningen? Mig gör de inget om de skulle bli lite varmare? Eller räknades de med att de skulle komma mer snö oxå då? I maj..? Nej tacka vet jag när jag blir pensionär, då ska ja bo utomlands under vintern i nått varmt land, dricka paraplydrinkar och återväna till sverige på sommaren, percis som flyttfåglarna.. De skulle vara nått de.. Faktiskt när de gäller planer, den enda ja egentligen har, vilket säkert kommer ändras om sådär hmm får se när går ja i pension om 37 år ungefär.. De är ju långt dit så de hinner väl ändras, och så blir man väl en sån där fattig pensionär som inte har råd med något, men äh de problemet har vi då, för då har ja förmodligen redan vunnit sådär en miljon på min lottorad, som faktiskt måste vara den bästa lottoraden någonsin, 6 gånger har jag vunnit i år, tänk om de håller i sig, kan ni tänka er..?? :)

Har tappat lite ork och energi till att göra vissa saker här hemma, och orkar inte engagera mig speciellt mycket alls, ser mig själv i spegeln och är i stort sett likblek i ansiktet och svarta ringar runt hela ögonen, tror min livssituation tär mycket på min kropp, tyvärr, så snart ser ja väl ut som 50 ist för snart 30.. Men ibland i livet blir de så och man står fast på vissa situationer och kommer ingenstans.. Jag erkänner att ja mår apa helt enkelt.. men va ska jag göra just nu då? De är ju som de är, och ja är helt övertygad om att de löser sig, Sen..

Hade en hel lång rad med onödigt vetande och skriva, men tappa allt just nu då de står helt still.. Var väl som vanligt inge viktigt och de får komma sen, vet att ja varit jävligt dålig på att uppdatera, men ja har inte haft ork till att skriva en vettig rad helt enkelt..

Ibland vore allt så himla mycket enklare om man inte hade varit schitzofren, och hade två hjärnhalvor som bråkade helt enkelt.. om man bara kunde var ett av sig själv en gång och inte argumentera hit och dit och bli allmänt jobbigt i huvudet, då ja varken vet ut eller in om något.. Ja skulle helt enkelt vilja ha semester ifrån mig själv en vecka, skulle kännas mycket bättre.. men de är svårt och komma ifrån sig själv, då man måste dras me sig själv typ jämt..

Chefen slutade förra fredagen, vilket känns konstigt tråkigt och i stort sett väldigt lessamt.. Han hjälpte mig otroligt mycket och enbart tack vare honom som jag just nu jobbar på den bästa arbestplats som man kan göra.. TACK! Hoppas att allt går väl för honom i sthlm och nya jobbet passar honom, och att allt går bra när den lille kommer :) All lycka! Så nu går vi och väntar på en ny chef, vilket jag tror kommer dröja ett tag, men de visar sig helt enkelt, och vilken person de kommer vara, hur kommer han/hon vara? Fast nästintill övertygad över att de kommer vara en han, för skulle de funka med ytterligare en tjej på arbetet haha :) De skulle de säkert.. men till 98 procent så är vi tjejer bara, så de skulle vara skönt och jämna ut de till 97 procent..

Var något annat jag skulle ta upp oxå men de är som bortblåst så jag antar att jag får nöja mig med de här just nu..

Dags och göra sig iordning för om en timme ska ja träffa två tjejer från jobbet, ser ja framemot..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0