Hero..

Mitt hjärta bultar lite extra hårt just nu, en släng av ångest for över mig som en vind, och de är just va de är pga att jag är hemma efter en jättetrevlig helg uppe i glada huddik, bara fått vara, shoppat lite och inte tänka på något alls här hemma.. Men just nu när ja är hemma så kom en sväng av ångest och jag insåg att imorn är de tillbaka till verkligeheten som gäller... Vilket jag skulle vilja ha semester från allt bara för en liten sväng..pytteliten sväng.. glömma allt för en stund och bara vara mig själv, utan en massa måsten.. De är de jag önskar just nu..

Haft en superbra helg helt enkelt, och de var välbehövligt, välbehövligt, och ja ser Henne som en ängel som frågade mig om jag ville komma upp i helgen, för att jag tror de var en räddare i nöden helt enkelt! Så glad att träffa henne och familj, och bara fått tagit de lugnt, hon fråga igår när vi gick på stan att va är de Mia du är så tyst.. För första gången på länge så hade jag faktiskt inte något och säga, utan funderade mest och ja ibland så ser man sig själv göra saker som man absolut inte vill, men i detta fall så står jag nog brevid mig själv och chockad över att jag faktiskt är så skadad eller förstörd att jag för första gången på länge inte har något alls att säga, att de där som jag ser, de är inte jag.. Jag är inte den personen som inte har något och säga, och har jag inte något och säga så säger jag något helt betydelselöst, men jag är inte tyst.. Jag är skadad och förstörd de kan jag erkänna och jag vet att de här kommer ta lång tid, sa påvägen hem till tjejen som följde med, att ja ska nog aldrig ha en pojkvän igen.. Visst de är väl kanske sånt man säger när de tagit slut, men för första gången så vet jag att skulle de vara så att jag kommer fastna i ett förhålllande så kommer de ta lång tid, och då ska jag verkligen se till så att allt är rätt, checka av på checklistan över saker som jag vet inte fungerat förr.. och ja vet kanske dumt, men de kommer ta tid.. För hur de än är så vill man inte bara slänga sitt hjärta i backen fler gånger än nödvändigt och sedan sopa upp spillrorna, och ändå känna att när man väl sopat upp allt, så saknas de iaf några bitar.. Att man är lessen och förstörd, inte känner igen sig själv och önskar man visst hur man är..

Ja ja vet ni kanske bara tycker jag gnäller men ja drar ju massa bra slutsatser av allt här, och i slutändan så har man ju ändp lärt sig något och skulle inte allt hända va de än är, så skulle man ju inte vara den personen man är idag, även om jag just nu inte vet vem de är, men en dag SEN så kommer jag veta, och då kommer de kännas självklart över hur de är, och att man förstår lite mer då än va man gör nu..  Nej vänta, nu förstod ja nog inte själv vad jag skrev ens..

Alla har olika sätt att bearbeta saker och ting som händer, ingen är den andra lik, men ja försöker på bästa sätt göra så som jag tror är de bästa för mig själv, även om ja inte alltid är sams med mig själv över alla val jag gör, och tvivlar ibland, så vet jag på något sätt lite hur jag fungerar, och försöker rätta mig efter de.. Svårt, ja kanske, men behövligt? Ja absolut..

Imorn är de besiktning av bilen som gäller kl sju, så egentligen behöver jag som vanligt sova, men finns så mycket andra saker som är viktigare.. eller hur var de nu då? och efter en mycket bra helg, men en av de bästa tjejer som finns, som alltid är ärlig och rak som säger saker för mitt eget bästa, och ibland hjälper mig en hel del på traven med saker och ting, sånt som jag själv kanske inte förstår själv jämt så känns de som välbehövligt och att jag måste fundera på saker och ting över hur de är innan ja ens kan försöka sova.. För hur de än är så är de alltid positivt och höra andras åsikter och synpunkter över va de tycker så att man kan få lite perspektiv på saker och ting.. även om man kanske inte får höra de man vill, så får man se en annan vinkel av saker och ting..

Ska jag vara ärlig så förstår jag nog inte ens hälften av de jag skrivit, och vet inte ens om de är vettigt, men ja tror att ja bara behöver få ur mig massa ord, för att ja själv ska förstå..

Tack för alla tips och råd, även om jag kanske inte använder de, så är de skönt och höra någon annans åsikt, oavsett..

Sanningen smärtar ibland, men ibland är de inte lätt att vara stor heller..

Mia.

It's a long road when you face the world alone, no one reaches out a hand for you to hold, you can find love if you search within yourself and the emptiness you felt will disappear..

And then a hero comes along with the strength to carry on, and you cast your fears aside and you know you can survive, so when you feel like hope is gone look inside you and be strong, and you'll finally see the truth that a hero lies in you..
 

Mariah Carey - Hero

Kommentarer
Postat av: Erica

Ojoj... jag förstod ärligt talat det mesta av vad du skrev. Härligt förvirrande och så typiskt dig hjärtat! Du ska bara ta till dig av de delar du vill av allt verbalt ordbajsande jag pysslar med. Jag pratar oftast med hjärtat, vill väl men låte rkanske brutal och kall mellan varven. Men det är ju för din skull. Jag vill se dig må bra och få bli lycklig igen. Tack för en alldeles fantastisk helg! :D Puss

2010-05-23 @ 23:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0