När började jag sluta bry mig om mig själv?

När slutade jag att bry mig om mig själv? I vilken tidpunkt missade jag att stanna upp och tänka och rå om mig själv? Jag kan helt ärligt inte säga när jag stannade upp och insåg att de var verkligen inte igår jag noppade ögonbrynen, måla naglarna raka benen inte sådär på rak arm.. Allt går i ett och jag vet inte i vilken tidpunkt jag slutade helt att bry mig om mig själv, inte bara måla naglar, utan stanna upp och tänka var är bäst för mig, vilket val är bäst för mig? När man kommit till en punkt då man verkar bry sig mer om hur andra har det och hur de mår, och inte alls tänker på sig själv, då kan man säga att man är väldigt omtänksam, men vart tog de där egot vägen? Var tog den där lilla rösten vägen som sa stopp? Att man inte orkar en sväng att man bara vill vara vad de än är.. Nu säger jag inte att jag bara gör allt för andras skull, men för mig är de viktigt att andra  mår bra oxå, och när andra mår bra, då mår jag oxå bra.. Har totalt släppt allt som har med lägenheten och göra, blommorna behöver vatten, golven behöver städas, de behöver tas reda på saker, men jag orkar verkligen inte och ja tycker de är så synd.. För jag trivs jättebra, men ja orkar inte just nu..

Jag vet att lägenheten kommer bli tokbra, så fort allt är klart och så fort jag orkar engagera mig i de där skivorna igen och ta tag i lite.. för jag är jättenöjd.. men just nu ingen som helst lust.. Folk säger man blir knäpp av att sova lite, men i snitt fem timmar om dygnet den senaste tiden så känns de som att de gör inget, har försökt öka på sömnen och har lyckats lite, men tror de gör att ja blir ännu tröttare.. Efter att i stort sett gråtit i nästan fyra månader totalt var och varannan dag av olika anledningar så finns inge mer tårar just nu jag är bara matt och väldigt lessen och tycker hela situationen är jobbig, men vem hade inte gjort de, jag försöker ta en dag i taget och jag tar mig igenom dem tack vare mina underbara vänner för att de finns där för mig och ställer upp och får mig och le.. Ni är GULD värda allihop!

Förstår att de kommer hända saker snart och ja de är väl bara förbereda sig för de värsta och hoppas på de bästa, vet att de här är inte klart än och de kommer ta ett tag.. Jag är säkert värsta syndabocken oxå.. Men jag tillåter mig vara de oxå även om jag inte vill, för de som tycker de har förmodligen inte ens orkat engagera sig i hur ja känner och hur jag tycker och tänker, och ja då fick de vara så helt enkelt.. För jag orkar inte helt enkelt.. De är sjukt jobbigt och få en annan människa och må dåligt, men hur tror ni då jag själv tycker? Skit samma..

När man inte ens kommer ihåg va man gjorde för fem minuter sen då är de dags för att sova, när man är så trött när man kommer hem från jobbet att man går en våning till när man egentligen skulle ha stannat, när man beställer alldeles för lite frukt och när man egentligen har världens bästa jobb bara tycker att imorn så blir de nog bättre, eller? Men i oktober då är de väl bra? Vet inte va ja ville komma med de.. Men en sak är säker, september och semester känns jättelångt borta, och under tiden hjälper jag till lite med målning och ser de som ett jättebra tillfälle till terapi, samtidigt som jag lär mig spackla och andra konstiga saker.. Idag lärde jag mig tillexempel vad igelkott heter på latin, med hjälp av baksidan av en yoghurt när jag står och packar upp i mejeri, är de inte fantastiskt att man faktiskt i stort sett lär sig något nytt varje dag? Och att jag inser mer och mer att ja vill inte ha en balkong, jag vill ha ett hus med en trädgård och därför tar jag beslutet om att någon dag denna vecka så ska jag försöka ägna mig till att göra rabarbermarmelad, känns inte de som en toppenidé?
 
Skulle vilja lägga upp en bild från i helgen men behöver tillstånd av frökens mamma först om de är ok med henne.. så tar de en annan dag, en bild som verkligen får mig och känna lycka.. :)

Tjejen, ja vet att du alltid vill väl, så du behöver inte bry dig i det, och du är rak och ärlig, en mycket positiv egenskap! Gillar <3

Mia.

Theres a place I go, when Im alone, to be anything i want, to be anyone I wanna be, but it is us I see, and I can not belive im fallin ,thats where im going where are you going? Hold it close wont let this go, dream catch me..

Newton Faulker - Dream Catch Me


Kommentarer
Postat av: Erica

Yes you may my love... :) Och ÄNTLIGEN förstår du att du ska bry dig om dig själv i första hand!! Om inte du själv mår bra inombords så kan du inte hjälpa någon annan att göra det heller... PUSS! <3

2010-05-26 @ 08:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0