Trevlig kväll..

Varit hos bästaste kollegan och vännen ikväll, satt och kackla i köket och drack ett glas vin, lite the kackla politik, förhållande och bokföring och en massa annat såklart.. Medans hennes karl och en vän till honom kollade på fotbollen i vardagdsrummet, såg ca tre minuter men vi fick ju sitta ostört i köket och de satt ostört i vardagsrummet så de var ju ganska bra planering. Satt och kollade igenom lite drinkrecept på http://cocktailguiden.com/ där man kan hitta hur många recept som helst, och man kan få lite inspiration till både shots och drinkar av alla dess slag, rekomenderar sidan starkt.. Ska du ha lite hemmafest kan de vara roligt att prova något nytt helt enkelt.. (Låter som jag gör reklam.. haha ) Mycket trevligt hos henne iaf och jag trivs tokbra i hennes sällskap :) Tack! Och imorn efter att jag hjälpt, eller ja hålllt sällskap när två av mina vänner ska måla m huset, jag kan ju tyvärr inte göra så mycket då alla mina vänner skriker så fort jag ska göra minsta lilla ansträngning.. Jag är inte handikappad, jag har ont i ryggen, de är ok att bära en kudde då, eller en matkasse, jag LOVAR! Har jag klarat mig i fyra år så borde jag fixa de nu oxå.. eller? Hur som helst så ska jag till henne efter att jag varit hos mina vänner och få lite middag och sen blir de att åka till hennes hemkommun och hennes vänner, som jag blev så glad att de fråga om jag ville me :) Och sen blir de till deras krog och se Pumpbolaget, ja ja vet jag ska ta de lugnt, men kan vara kul och se något annat :) Och jag följer absolut med en av mina bästa vänner och ser va som händer utanför kommungränsen. Nu när man har flyttat till en "egen" kommun så är man gärna öppen för förslag på att åka och göra något varsomhelst en lördagkväll, för man kan ju inte missa nått här hemma, och ska jag vara ärlig tycker jag att de har blivit roligare att gå ut när man är på olika ställen då och då. Visst de är roligt att veta va man får varje kväll, men och andra sidan, jättekul och se nått annat.. och man går ju ändå ut för att se folk och dans, iaf jag.. För ragga på krogen, de går bort och absolut inte min grej, ska jag ut så ska ja ut för och dansa eller se på folk.. Och imorn blir de den lugnare varianten.. Ska googla och se om de är ok att dricka alkohol med de tabletterna jag äter, borde inte vara någon fara, men för säkerhetsskull så jag inte behöver åka ambulans..

De finns en annan sak jag bara måste ha till imorn, och jag var ju till BodyShop för sminkkurs häromdagen och de var en grej till ansiktet som var klockrent, så den tänkte jag investera i imorn, jag vet jag är pank, men jag bara måste ha den.. Den gjorde under för ansiktet.. Kanonnöjd verkligen.. Apropå så vet jag inte om jag skrev om de Make-upStore sminkkurs vs. BodyShops sminkkurs..

Make-Up Stores sminkkurs var väldigt bra om man vill veta hur man sminkar ögonen, dock var den inte så jättebra om man vill veta vilket puder och så som gäller för ansiktet och Make-Up Store ser man framför sig i spegeln va hon gör hela tiden.. Så massa plus på ögonen, men inte riktigt bra med resten..

BodyShops sminkurs var väldigt bra i vilket smink som passar ansiktet och vilka produkter som man använder bäst och så, medans ögonen skulle jag kunna göra bättre själv, men de är säkert en smaksak. Plus att på BodyShop så ser man inte i en spegel framför sig va de gör, och de är lite synd då man missar viktiga steg i sminkningen hur man gör.. Så stort Plus för att jag hitta va som passa mitt ansikte i sminkväg, men inte så bra med ögonen, de var inte lärorikt helt enkelt, jag vet ju redan vilka färger som jag bör ha som ögonskugga, men de är väl en smaksak antar jag oxå..

Så totalt så lärde jag ju mig av båda, men ska jag lära mig mer om hur jag sminkar mig så är de Make-Up Store som gäller helt enkelt..

Nej nu är de sova, blir en lång dag imorn som jag ser framemot men nu har jag en viktig dejt med min kudde..

Mia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0