Jag är officiellt gammal nu..

Är de inte konstigt hur livet är? För ungefär ett år sedan avskydde jag vitlök av alla dess slag.. till och med vitlöksbröd tyckte jag var sådär.. Sen började de med lite vitlökssalt och på den vägen är de.. Nu sitter jag med någon form av bacon grejs och haft i jordens största vitllökssklyfta och ser bitarna när jag äter och tycker ändå att de inte smakar allt för mycket.. är de inte lustigt hur livet ter sig? Fast vitlök i ett sår är inte något att rekommendera alls.. De var ungefär som den gången jag lärde mig dricka kolsyrat vatten, vilket oxå är helt galet, från ena dagen tyckte jag att de var de vidrigaste i drickväg man i princip kunde dricka, till dagen efter då jag ersatte läsken med kolsyrat vatten och sen dess är de favoriten, ibland kan man få crawings efter kolsyrat vatten.. Skruvat ibland..

Fick hem ett brev på posten idag och tänkte, o nej inte skatten nu, vilket jag inte ska betala förns i maj på bilen så jag vet inte hur tanken slog mig, men de var ju transportstyrelsen som skickat de.. Men till min ännu stora förvåning och häpnad så jag var tvungen och sätta mig ner, var att jag måste förnya körkortet då jag haft de i TIO!!!? år.. Helt galet de oxå, för de hade jag förträngt, de betyder iaf att jag officiellt är gammal.. var jag inte 18 nyss?? Nehe..

Känns skönt och få sitta en liten stund framför datorn, känns som de var evigheter sen jag satt ner.. De känns som dygnen bara flyter ihop, och imorse när jag vakna så kändes de som jag supit hela natten och bara sovit två timmar vilket inte alls var sant såklart, då jag la mig vi kvart i tio igår, eller var hon halv tio, hur som helst jag kommer inte ihåg, men jag vet att imorse var ja helt död och imorn lär väl tyvärr bli ännu värre..

Just nu värker mina axlar och jag känner att en veckas semester inte skulle vara helt fel, men jag vet att de är pressat schema och finns i princip inte ens en möjlighet att vara sjuk på jobbet, då vi är lite kort om folk just nu, så bara bita ihop ett tag och hoppas på att på söndag så kan jag ha sovmorgon och bara vara, men jag misstänker att så kommer inte fallet vara men man vet ju aldrig heller.... Men jag kan ju drömma mig bort en sväng iaf..

Jobbet går sådär just nu tycker jag, mycket som kastas, och jag känner mig mer osäker än någonsin på vad jag håller på med.. Hemma ser ut som ett bombnedslag, jag har inte orkat bry mig i och färga håret, eller klippa de på jag vet inte när, och noppa ögonbrynen, de kommer jag inte heller ihåg när jag gjorde de sist.. men jag tar allt de där sen.. Sen när jag har lite pengar över och sen när jag orkar bry mig helt enkelt.. Ett under ibland att man orkar bry sig i och duscha på morgonen tycker jag.. Men jag tar de sen de blir bra helt enkelt..

Och som ett brev på posten så tänker jag inte skriva nå mer dravel just nu..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0