året som skulle bli de bästa.. 2010..

Sitter och äter en underbart god Cheesecake som jag och världens bästa Mallan gjorde till nyår som blev över och har gjort mig lite kärlekste med en jättestor klick honing i för förkylningen.. Är inte nån jättefan av honing men den här är från Zakhyntos som jag inhandlade och den är inte så söt som honing kan vara den här är hmm hur ska jag säga.. Fräsch?.. eller rättare sagt den faller mig i smaken bättre, de dumma är att de bara är halva burken kvar, vilket betyder att jag nog måste spara till en resa till.. otur va? :) Hur som helst jobbet har tagit väldigt mycket tid på sistone och allt annat som har med julen och göra tar väldigt mycket tid, så tänkte nu att de var dags att skriva några rader igen.. Försöka ge en resenscion eller nått av året som varit..

Hmm låt mig tänka här nu..

Januari 2010 började ju ganska konstigt måste jag säga.. Efter att ha bott hos min fina vän och hennes karl i lite drygt över en månad var de dags och flytta in i min nya bostad, här i den stora staden Borlänge, en underbar två med balkong inte alltför långt från centrum.. De var den elfter januari och jag minns dagen fortfarande som om de var igår, de var iskallt ute och solen verkligen sken de var molnfritt och en riktigt fin vinterdag, sån där som man blir gald av.. Jag och fina kattkvinnan som hon nu får heta då åkte och hämta nyckeln och började packa in allt, allt gick fint och vi slutade sent på kvällen då de var isisiskallt och vi var trötta, jag hade nog inte en aning om var vi packa upp alla grejer då jag var i total sinnesförvirring och jag fatta inte riktigt att jag faktiskt flytta, jag mådde helt enkelt väldigt väldigt dåligt, även om jag inte visste om de just då själv.. Hur som helst jag började anpassa mig i min nya bostad och de var helt galet att åka till storstaden när man skulle hem, men jag trivdes hur bra som helst.. Vi hade ju inte gjort slut, men jag tror vi var någonstans däremellan, februari och mars var nog en enda stor dimma, men jag lärde känna en jättefin kille som jag umgicks med ganska mycket som visade sig skulle bli en jättefin vänskap, men som i slutändan krascha ganska rejält, tråkigt nog..

April tror jag de var, var nog den värsta månaden som jag varit med på om länge, långa nätter massa tårar, massa bråk och allmänt förstörd och något jag inte trodde skulle hända någon jag kände, hände ändå, och jag vakna till liv lite grann, trodde inte att någon kunde må värre än vad jag själv gjorde då, men jag hade fel, så himla fel..

Maj juni juli och augusti var upp och ned som en berg och dalbana, men ändå mycket lugnare än April. Jag stortrivdes i lägenheten och var glad att jag hade hittat ett hem som jag trivdes så himla bra med. Att alla mina vänner förgyllde mina dagar när de var som värst gjorde saken så himla mycket lättare..

I September tog jag en paus från ett jobbigt avslut och jobbigt över huvudtaget och efter en tuff tid och ett tufft år som jag ändå ansåg skulle bli de bästa året någonsin på länge, så följde jag med mina föräldrar på semester till Zakhyntos som verkligen behövdes och jag bara tog det lugnt och fick komma bort från allt som var och bara vara mig själv för en sväng..

I Oktober började jag och karln återigen ta upp kontakten som under året hade varit från och till, och hela oktober var ganska stabilt ändå och november gick fort, och någonstans i början av oktober så miste jag en vän, som jag höll nära mig mest pga mitt eget fel och mitt eget beteende tror jag, och om jag bara hade handlat på ett annat sätt, så hade vi kanske än idag haft kontakten, men som läget är nu så finns jag inte i min väns ögon, vilket är så himla sorgligt, och ibland känns de som om jag har förlorat en vän, och denne är död, och att jag ibland sörjer för att vi inte längre kan ses..

December minns jag inte så mycket av då allt har gått så himla fort, och jag har faktiskt inte insett att de är ett nytt år ännu.. Jag har heller inte insett hur mycket som har hänt i december men de kommer.. :) Men de är för att förra året har de hänt så himla mycket, jag har lärt mig mycket och har funderat fram och tillbaka över hur mycket som helst, som att jag i februari gärna ville ta mitt pick och pack och åka upp till glada huddik och stanna där, jag ville att 2010 skulle bli de bästa året på länge. Och även om jag grät mycket mådde som värst och inte visste hur jag skulle ta mig igenom dagarna hur jag skulle ta mig ur sängen och så vidare, så tänkte jag hela tiden att 2010 skulle bli så himla bra år. Och om jag ser tillbaka på allt som har hänt så har jag under hela 2010 skrattat en hel del, mått himla bra och stundvis känt mig väldigt lycklig och nöjd över allt som har med mitt liv och göra, massa tveksamheter över massa saker, men ändå så känns de som om att 2011 defenitivt inte kommer slå 2010 för jag tror att 2011 kommer bli ett vänteår, i väntan på något som jag inte vet vad, och att jag tror att de här året inte alls kommer gå lika snabbt, men jag hoppas trots allt som hände förra året att de här kommer bli lika bra i slutändan.

Jag lärde mig att äta vitlök, jag insåg att sluta röka inte var min grej för stunden och jag lärde mig att ibland måste man tänka efter extra noga före, att man lär av sina misstag även om man ibland inte tror de själv.. Att den person som man ska ha närmast och få en att känna sig lycklig och ge lycka till sig själv, de är JAG. Om man själv känner sig lycklig kan man enklare få andra att känna sig lycklig och nöjd.. De går såklart inte alltid, men man ska alltid försöka utgå från sig själv, vad är bäst för mig?

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0