Så var de snart vår..

Tänk att hur de än blir när jag skriver här så blir de fel.. Men som sagt de är en text och från mina ögon sett, hur andra väljer och tolka de hör tyvärr inte till saken ibland behöver man skriva hur man tänker och tycker om saker bara.. Lessen om de sårar!

Hur som helst denna vecka är en helt vanlig typ vanlig arbvecka skulle jag vilja påstå ist, vilket iaf betyder att imorn är jag ledig! :) Och då ska julen ut, allt va de nu heter, tomtar gardiner och lampor, nu ska våren in igen! Även om de kanske är lite tidigt för vår? Men jag vill iaf låtsas som att den är på ingång, och idag när vi stod och kolla schema så insåg jag att de är ungefär tre och en halv vecka kvar till februari, jag vet att denna månaden inte har börjat än eller ja vi har ju inte ens kommit till mitten men.. Hur som helst, februari innebär att de är en månad mindre tills att de är vår, och jag längtar verkligen tills att solen börjar lysa mer, man får ta på sig vårjackan, fåglarna kvittrar och solen värmer och man inser att de snart är sommar.. Vilket i sin tur får mig att tänka på att shit, snart är de här året oxå slut.. Haha jag har ju inte ens kommit till v 2, men inser ändå att de snart är sommar.. I år ska jag dessutom för första året unna mig två veckors betald(!) semester på sommaren, jag ska gå på Peace and Love och jag vill unna mig en utlandsresa i höst, och i Maj bär de av en vecka till Milano med Kära och Nära, som jag ser framemot! Sen önska jag att jag kunde göra massa mer saker oxå, men som sagt jag jobbar faktiskt i en affär, som förövrigt kanske inte affärslöner är de bästa, så om jag börjar med Milano nu så får vi se vad som blir kvar sen och va man kan göra, för jag är ju som sagt inte gjord av pengar tyvärr..

Vet inte om jag skrev de förr, men nu är jag iaf fast anställd på 73 procent vilket känns så himla bra, nu kan jag bara släppa de och ta de som de kommer ist.. Men känns skönt och äntligen fått den tjänsten som jag gått på så länge..

Glömde ju skriva en massa saker om de gågna året igår, men jag vet inte känns inte som jag kan göra en resencion av de gånga året en gång till idag, va ska jag kalla den då, 2.0? Jag började ju så grundligt med januari och sen orkade jag inte riktigt skriva mer då kl blev så himla mycket, så de blev ett hopkok av resterande månaderna..

Typiskt oxå ögat börjar krångla nu, ögoninflammation på g igen? Jisses sist kunde jag ju inte ens öppna ögat, så hoppas verkligen att de bara är nå skit denna gång..

Prata en sväng med Sötfröken från Glada Huddik idag, alltid lika skönt och höra hennes röst och prata med henne, vi har så lika åsikter om vissa saker, eller rättare ord är nog att vi resonerar ganska lika om saker och ting.. Så synd att hon bor därborta, då de är så långt, men vi ses ju lite då och då, så man får vara glad över de ist :)

Har gått och nynnat på en pojkbandslåt hela dagen idag och nu när jag tänkte att jag skulle få den ur huvudet så kommer jag inte på vilken låt de är jag ska lyssna på är de inte typiskt när man väl sitter framför datorn? Jaja, den kommer väl kanske fram såsmåningom.. Nu är de iaf dags för att ta tag i garderoberna möjligtvis stryka gardiner inför imorn, men måste först bestämma vilka jag ska ta, dagen bekymmer.. Ist får jag höja volymen på högtalarna medans jag ska ta tag i garderoberna och köra en gammal gammal klassiker, kanske leta upp någon 90tals lista och fixa och trixa till..

Hur som helst, jag skulle kunna skriva om en hel del saker till, men jag har inte någon lust just precis nu så..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0