Dåligt samvete?..

Usch.. Känns som om jag ska ha skuldkänslor för att jag umgås med mina vänner ist för att sitta hemma själv och må dåligt.. Tanken har aldrig slagit att man kan må dåligt fast man umgås med sina vänner och åker iväg och gör saker.. För mig är de och skingra tankarna och göra något annat för en sväng ist.. Är det något som jag inte tycker om så är de just att sitta själv och fundera över saker och ting.. Man reagerar olika på saker och ting.. Så är de bara, jag vill inte sitta och gräva ner mig, jag vill kunna försöka leva mitt liv och försöka att må bra helt enkelt.. Men ibland känns de som om jag ska få dåligt samvete för att jag gör saker.. Man kan faktiskt må lika dåligt fastän man har en massa vänner runt sig, men kan känna sig ensam fastän att man har sällskap av goa vänner.. Men de är klart att de är lättare för min del, då de är jag som kommit fram till de här.. Konstigt vore de annars.. Men ibland är inte allt så himla enkelt och lätt de bara är så.. Och man vet aldrig hur livet ska bli eller se ut hela tiden, de jag vet är att jag vill må 100 procent bra hela tiden, och att jag inte vill bråka och tjafsa, de mår jag bäst av.. Ibland är de svårt och komma fram till saker, men när man nått till de så är de så mycket enklare och förstå varför och hur man reagerar och gör som man gör.. Kroppen säger ifrån helt enkelt.. De kallas visst livet, och de är svårt och jobbigt ibland, de är helt naturligt, för annars skulle man aldrig veta när man mår som bäst..

Har absolut ingenting planerat idag, de känns lite drygt då de kryper och kliar i kroppen av vetskapen att jag ska sitta still hela dagen och inte göra något.. Känns inte ok.. Borde ta tag i den där cyklingen.. Men ska jag vara helt ärlig, de är tre veckor kvar, och jag har inte någon som helst motivation alls, kanske kan ta de imorn..

På tisdag är de doktorbesök för hela slanten som gäller, blir inge jobba av då jag inte vet hur lång tid de tar.. Sen onsdag bär de iväg på p-kryssning, de ska bli trevligt, har jag sett framemot lite faktiskt.. De har ju blivit en varje år nu sedan jag började, och de blir lite av en tradition tredje året nu..

Har slängt in en tvätt så nu är de väl ta tag i disken som gäller, sen funderar jag om jag ska åka och titta på soffor, då jag kommer bli i behov av en inom snar framtid.. Och leverans tiderna brukar ju vara sådär en 6 till 8 veckor..

Ha en bra dag, de tänkte jag ha..

Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0